tisdag 31 augusti 2021

Lilla mammas födelsedag…bl a!!

 Hej på er!

Längesedan vi hördes och jag vet inte vad det är, men har tappat lite stinget för att blogga!

Hur som helst nu skall jag uppdatera er lite vad som hänt, sedan sist!

Börjar med vädret! Vi har fått tillbaka sommaren och det är så ljuvligt! Varmt, sol och bara lite vind! Tänk om hösten kunde bli såhär ljuvlig!

Men vi går tillbaka några veckor!

Jag har en ”bloggkamrat” som heter Katarina och vi har ibland skrivit, tänk så kul det vore att ses, och vet ni vad!! För några veckor sedan kom hon och hennes sambo häråt, så vi träffades en lördagsmorgon på..


Gustafsberg och så åt vi lite ”frukost” på Snäckan. Det var så mysigt att ses, och jag hoppas verkligen att vi snart träffas igen!!

Sen på söndagsmorgonen packade jag bilen full med saker och så åkte jag hem till lilla mamma. Jag hade bestämt med våra nära att vi skulle ses där, äta lite och fira mammas 89-års dag!!

Var så trevligt och mamma blev så överraskad! Ljuvligt när man kan glädja någon!

Jag har världens ljuvligaste lilla barnbarn och henne har jag också träffat en del, och kan ni tänka er..hon har börjat på ”föris” Mitt älskade lilla hjärta, så fort tiden går!!!

Ja jag har givetvis också fika bl a hemma hos bästa K


Är som alltid en ”lisa för själen” att vara där!

Ja sedan har A-L och jag varit på Göksäter..är ju som Ullared fast i miniatyr..

Förra söndagen var jag med min yngsta med familj, vi skulle varit till ett ställe men blev ett annat, där Loke badade och vi fikade!




Tänk att det smakar så himmelskt att sitta ute och fika. Underbart sällskap och toppenväder!

Jag har ju haft/ har bekymmer med ett knä. Varit hos sjukgymnast men nej..så i fredags var jag hos läkaren och fick kortison. Ngt bättre men har även ont i ljumsken, så vi får se vad som händer härnäst! Hur som helst blev reaktionen likadan som sist..blossande ansikte och det känns som att jag har 1000 grader i det! Tar några dagar innan det går över, men det är så obehaglgt! Tänker då ännu mera på dom som har drabbats av rosacea!

Även om vädret är på topp så känns det ändå att hösten närmar sig, och det är så mycket rönnbär..


Så stämmer det som man jämt hör..så blir det verkligen en kall vinter!

Ja detta var en liten uppdatering från mig!

Just nu sitter jag i skuggan och ser och hör Loke som drömmer och snarkar! Lilla goosen som snar fyller 2 år!!

Jag önskar er alla en fortsatt härlig dag!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika