tisdag 22 december 2020

Träffa goda vänner, när jag behöver det som bäst!!!!

 God middag så här dan före dan före dopparedagen!

Är väl ingen idé att jag skriver om vädret, för det har varit likadant de senaste veckorna!

Då är det alltså bara två dagar kvar till julafton, och här blir den sig inte lik! Lilla mamma orkar inte komma, utan vi åker dit en stund på både julafton och juldagen! Så trist men så är det, och kan hon knappt gå så får det bli så här. Men känns så konstigt den första julen på alla mina år som vi inte är tillsammans flera av dagarna!

Sen jag var här sist, så har jag haft fika här hemma med  A-L, jag har även träffat och fikat med A och L. Sen träffade jag L från jobbet i onsdags och vi tog en promenad på stan och den avslutade vi med att sitta på en bänk i Margretegärde parken. Hon hade med kaffe och fika och jag hade också med fika. Var en så mysig och rogivande stund!

Det är precis det jag behöver nu, när det är så mycket annat runt mig. Detta att bara få vara och umgås med goda vänner!

I lördags åkte jag och hälsade på min faster, var en trevlig fika, och sedan fortsatte jag till mamma. Där städade jag och handlade bl a. Ja det känns lite konstigt att på bara några veckor så har det blivit så här, nu har hon både larm och hemtjänst! Kan inte riktigt fatta hur fort det gått! Det är så mycket som skall ringas och fixas med, , undrar hur mycket tid jag lagt på alla telefonsamtal. Men vad gör det, för lilla mamma skall givetvis ha det bästa!

Ja som ni märker så kan jag fortfarande inte lägga in några bilder. Men förhoppningsvis kanske jag kan få hjälp idag eller i morgon!

Hur har ni det annars? Är ni klara med alla julförberedelser? Tänker på julklappar, pynt och bakning osv..

Jag skall göra skinkan och Jansson i morgon och även lägga emellan tårtan. Sen är jag klar. Julklapparna har jag varit klar med länge, blir ju inte så många i år.

Om vi inte hör här innan jul så önskar jag er alla en riktigt GOD JUL!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika