söndag 15 november 2020

Vinterdäck...och Lilla mamma...!!

 God eftermiddag! 

Grått och har regnat en del! Jag kan tyvärr inte lägga ut några bilder eftersom min nya mobil inte har passats ihop med datorn! Måste ha lite hjälp med det tror jag!

I fredags morse åkte jag till Vänersborg, hade tid för att byta till vinterdäck. Under tiden gick jag och fikade på Nordfeldts, ett riktigt gammalt konditori, och de har så mycket gott att välja på! Kan verkligen även säga att det var Corona säkert! Väldigt lite folk och det var avstånd mellan borden. Sådant gillas verkligen i dessa tider!

När jag sedan kom hem var L här på fika. Jag har  även bytt gardiner i köket och tänk, jag har redan tagit upp och pyntat min lilla gran, så det är jättemysigt i sovrummet!

I går morse var det så dags för kusten och bl a handla för lilla mamma. Hon har fått så ont i ena benet, så hon kan knappt gå. Så i veckan var en sköterska hemma hos henne och tog prover, eftersom hon inte kan ta sig till vårdcentralen. 

Jag försöker att fixa det mesta för henne,  även personal från rehab har varit hos henne så nu har hon fått div hjälpmedel bl.a rollator.

I morgon kommer de med larm och så kommer även hennes läkare hem till henne i veckan! Hon fick för några dagar sedan medicin för sitt ben, vad fick hon då?? Jo Morfin!! Kan säga när jag kom hem till henne i går, att jag blev förskräckt! Hon var inte alls med i tanken, kunde knappt gå trots rollatorn. Så idag har hon inte tagit någon tablett med påföljd att hon var sitt vanliga jag, och kunde även gå kortare sträckor utan rollatorn! 

Men natten som gått har varit ett elände, eftersom hon ramlade på golvet vid två tillfällen. Först fick jag springa till grannen och be om hjälp eftersom jag inte orkade lyfta själv! Men se nästa gång..kan själv och det kunde jag! Men med påföljd att min rygg tog lite stryk, så har lite ont! Tänkte ändå på hur jag skulle lyfta och att jag gjorde det rätt, men hjälpte inte. Har ju ont sedan innan , men men går snart över tror jag!

Men jag tackar någon! Dels att jag var där och framför allt att grannen var hemma! Annars hade hon ju blivit liggande där!

Om en stund skall jag hem till L på fika! Så jag önskar er alla, en fortsatt fin söndag!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika