torsdag 12 november 2020

Tandläkaren...och Ny mobil...!

 Go kväll, denna gråa och lite regniga kväll!

 Tänkte på det, att i morgon är det bara 1 månad kvar till Lucia!

Vad hittar ni på då, så här i november eller vad gör ni i veckorna?

Är väl inte så mycket att hitta på kanske i dessa Coronatider, och jag såg precis i vår lokala tidning, att antalet smittade har ökat med det dubbla här i stan!!

Själv har jag fikat med L och idag var jag hemma hos A-L , så mysigt! Innan var jag vägen om faster och såg hur hon mådde. Var ungf som det brukar. Sen har vi lilla mamma som har fått så ont i ett ben, så hon kan knappt gå. Ja det är alltid någonting!

I går var min yngsta och jag i Gbg hos min äldsta med familj. Vi passade mitt älskade barnbarn en stund, eftersom de är mitt uppe i att flytta!

Annars har jag skaffat en ny mobil, hade inte tänkt det, men när den förra började krångla kände jag att nu måste jag! Eftersom jag inte har någon hemtelefon längre så är det viktigt att mobilen fungerar!

Sen har jag även varit hos tandläkaren. Det hade jag heller inte tänkt! 

Men i söndags kväll kände jag helt plötsligt en vass kant på en tand. Så det var bara att ringa på måndag morgon och få en tid! Nu är det "lagat". Eller rättare sagt det är ilagt en del där det var trasigt. När det skulle "fixeras" anv de en form av laserstråle...kan säga att den smärtan som gick från tanden och längst med kindbenen, var fruktansvärd! Men nu är iaf tanden hel!

Sen vet jag inte om det är någon idé att ta upp valet i USA. Hur är det möjligt att han inte ser sig besegrad!!

Ha nu en fortsatt fin kväll!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika


1 kommentar:

  1. Oj!
    Såg att du har skrivit flera inlägg sedan jag var in sist :)
    Kul att du är tillbaka efter uppehållet.
    Var lite orolig att du hade slutat skriva och övergått bara till insta.
    Va gott med semla. Det längtar jag. Helst de med pistagegrädde.
    Trevlig helg! Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika