söndag 10 maj 2020

Utflykter....!!!

I dag är det lite grått och har regnat av och till!
Tänk jag började bli lite bortskämd av det fina vädret. Men som vanligt har vinden varit så kall.
Så det är ingen sommar ännu!

Denna vecka har verkligen varit en utflykts vecka!

Min yngsta och jag var ju först i Göteborg och sedan var vi hos min lilla mamma och sedan har det fortsatt med utflykter!

I torsdags träffades A-L och jag på Stallgården/Två Fröknar. Vädret var ljuvligt så vi satt ute i flera timmar. Var ju några dagar sedan vi sågs, så nu hade vi massor att prata om.



 Tänk att syrenerna redan blommar! En god vän till mig fyllde år i början av juni och tänk då brukade jag plocka ett fång och ge henne, eftersom hon älskade syrener! Så de blommar ju en månad för tidigt!

I fredags åkte min yngsta, Loke och jag till Sundsby säteri.


 Vi satt ute, och solen visade sig ibland men det var kallt så det blev en snabbfika!


Vi gick en promenad, och omgivningarna är så vackra! Säteriet är omgiven av bokskog och det är nog det finaste som finns!

Efter Sundsby åkte vi till Göksäter. Var också en snabb tur in och en snabb tur ut. Men hur det är, hittar jag alltid någonting!

Sen har jag plockat en liten bukett med liljekonvaljer. Alltså denna doft som denna lilla blomma avger är helt fantastisk!

Det är också tidigt att de blommar ( fast på vissa ställen har de blommat i ett par veckor) jag vet när jag var liten, så plockade jag alltid en bukett som mamma fick på Mors Dag!

I går hade jag en riktig slappardag! Satt lite på balkongen och solade, sedan städade jag och plockade lite i skåpen.
I går kväll gick min yngsta,  Loke och jag en promenad! Underbar kväll!

Då var det söndag igen, och jag har varit på fika hos L och sedan nere i mitt förråd. Tittade om jag hade någonting jag kunde slänga, för i morgon får vi en container. Men nej..hittade ingenting!

Ja mina vänner det är ungefär det som hänt här, och nu hoppas jag att vi får fint väder i morgon igen!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika