måndag 25 maj 2020

Kusten...och Överraskning för min lilla mamma!!!

God eftermiddag!
Sol av och till, men varmt! Har haft som mest +20 c i skuggan och nu är det kanske runt +18c.
Skall tydligen bli varmare i veckan och även sol..underbart, det ser jag framemot!

Då har det varit långhelg närmare bestämt Kristi Himmelsfärd. Jag hade frågat lilla mamma innan helgen och hon fick själv bestämma om hon ville ha besök.
Om hon ville!
Så i torsdags morgon efter att jag gjort äppelpaj och tvättat bilen åkte jag dit.

Det lilla mamma inte visste var, att hon skulle få fikabesök av min äldsta med familj!
Kan bara säga så här....Min mamma trodde inte det var sant när hon öppnade ytterdörren och där stod dom.
Första gången som hon får se sitt barnbarnsbarn i "verkligheten", hon har tidigare bara sett det på bild.

Mamma var så lycklig och det kan jag förstå!! Så tack för att ni förgyllde lilla mammas dag!

 Fredagen var det sol men blåste,
 Jag tog med mamma på en liten biltur....
 Vi åkte bl a mot färjeläget till Bohus-Malmön...
 Sedan blev det Kungshamn..och Smögen...
 Ännu en gång funderar jag på om vi har Corona runt omkring här???

Tror inte det, för så många husbilar och bilar..på Smögen fanns inte en enda ledig parkeringsplats. Det hade varit helt fullt på bryggan och det låg massor av båtar.
Förstår inte..var kommer folket ifrån?? Uppmaningen var ju att åka i max 2 timmar hemifrån...
Men vad det gäller kusten, struntar folk i det...

Lördagen tog vi en liten tur till och då gick jag in på Hamnbageriet och handlade. Där var det inga avstånd som gällde av de som satt och fikade..mycket märkligt!

Annars har jag handlat och fixat lite ute...vi har ätit och druckit gott och så klart även fikat...



I går var det så dags att åka hem, och då passade jag på att stanna till hos lilla faster. Inte träffat henne på ett par månader.
Hon såg pigg ut och hade lättare med andningen. Var jättetrevligt att sitta och prata en stund med henne!
Sen innan jag kom hem var det kaffe hos Liselotte.

I morse vaknade jag tidigt...på med löparkläderna och gav mig ut på en ljuvlig tur! Sen har jag tvättat och bästa K har varit här på fika.

Jag hoppas att allt är bra med er och att ni är rädda om er och varandra!
Kram Annika

1 kommentar:

  1. Härliga bilder du bjuder på. Sådana som man blir glad av.
    Du har ett fint sällskap på måndagar :)
    Jag blir så avis på att ni har sommar, men om det blir varmt i helgen som de har lovat, så borde det explodera här med.
    Så kul att din mamma fick besök av barnbarnsbarnet. Det måste vara något alldeles speciellt kan jag tänka mig.
    Ha en skön och trevlig helg. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika