torsdag 2 april 2020

Stanna hemma..!!!!

Jag brukar försöka att inte skriva så mycket vad jag tycker om saker och ting!
Men nu är det dags, för nu är jag så irriterad!


Vad är det som Ni inte förstår i dessa tider? Ja just du/ni som har sommarhus på kusten!
Här uppmanas ni att stanna hemma och framförallt nu i påsk!

Varför gör ni då inte det, utan var i Sverige du än bor så packar ni bilen och kör till kusten, och ert sommarhus!
Varför? Jo för ni är friska och vissa har med sig mat hemifrån!

Då frågar jag mig? Tänker ni sitta i karantän när de kommer fram?
För även om ni känner er friska så vet ni ju inte om ni är smittade, och eftersom det bor många äldre på kusten så vore det förödande för dem om de blev smittade!

Hemtjänsten är ansträngd som den redan är, så även vårdcentralerna!

Men tänker ni, de gamla skall ju vara inne, ja visst skall dom, men tänk då på dem som inte har någon som kan handla åt dom..de måste ju gå ut!

Jag hoppas nu att ni stannar hemma för jag tror inte att ni skulle vilja att era närstående blev smittade och sjuka, och jag kan säga er!! Det vill inte vi heller att våra skall bli!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika