fredag 21 februari 2020

Alla hjärtans Dag..Kusten...Fika..och Göteborg!

God eftermiddag denna blåsiga dag!

Faktiskt har det nästan inte gjort annat än sist jag var här! Det har Blåst och regnat..och ett par dagar med sol.
Vet inte vad jag skall säga snart..men är så fruktansvärt trött på detta väder!!

Det är nog ingen idé att jag skriver att jag skall skärpa mig och skriva oftare här, för det verkar gå väldigt dåligt!

Eftersom det är 14 dagar sedan sist så har det hänt lite!

Jag har varit på kalas hos min svärson, fikat med goda vänner, sovit över hos min yngsta och då hade vi det så mysigt!
På kvällen tittade vi på film och som sagt bara hade det gott!

För en vecka sedan var det Alla Hjärtans Dag, och på morgonen passade jag Loke, eftersom min yngsta hade jobbat. När hon sedan vaknade undrade hon om hon fick bjuda på fika i Trollhättan, jaaa självklart.

Så vi åkte till Strandgatan....


 Måste först bara visa cheesecaken som min yngsta gjort till kalaset! Den var himmelsk!!!

Åter till strandgatan, åt äppelpaj..så god!!

 Sen blev jag överraskad av henne med detta....

 Blev så glad! Så niger och Tackar igen för fika, blommor, kort och triss lott!

I lördags åkte jag så hem till lilla mamma. Vi fikade på Hamnbageriet och snacka om service. Han bara komma in så fick jag frågan om jag ville ha en laktosfri semla!

Blir alltid lika glad när någon anstränger sig så att även jag kan njuta, utan tabletter!

Ja vädret..var så här....
 

 Översvämningar....

Mamma gjorde en av mina favoriter vad det gäller efterrätter...Skånsk äppelkaka...gott...

I onsdags åkte jag till Göteborg....


 Hade myseftermiddag med min äldsta dotter...
 Niger och tackar igen för fikat!

I går var A-L och jag på Kärrstegens gård...

 Som tur var fick vi fåtöljerna vid kaminen.. och där var det varmt och gott. Annars är det så kallt i "uterummet" som de byggt....

I dag har jag passat denna goding på förmiddagen.....

Ja som ni ser, dagarna flyger fram och jag fyller mina dagar med roliga saker!!
Mindre roligt har varit att min faster legat ett tag på lasarett, men är nu hemma igen!

Ja mina vänner detta var mina dagar i korta drag...!
Så nu önskar jag er alla en fortsatt fin kväll och helg!

Var rädda om er och varandra! Kram Annika



1 kommentar:

  1. Trist väder, men du gör det bästa av dina dagar ändå :)
    Trevligt med både fika och blommor. Och Loke är ju för söt.
    Säkert väldigt tillgiven också. Och framför allt ett bra sällskap.
    Ha en fin vecka. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika