lördag 14 september 2019

Så arg under demot...och Nytt köksbord...!!!

God eftermiddag denna Blåsiga lördag!

Det är nästan som vanligt när man bo här på kusten att det blåser (som ni redan vet) men i dag är det mer än vanligt och skall tydligen bli värre i morgon.
Man kan nästan tro att det är hummerpremiär på måndag, för då brukar det i regel blåsa, men det är först nästa måndag!

Är jag säker på det?? Jaa det är jag för det är alltid måndagen efter jag fyllt år!

Annars har jag fikat med grannen, varit på födelsedagskalas till min förra granne, och det är alltid lika mysigt att ses!
Alltså denna lägenhet som de har..den är helt fantastisk!

Sen har jag även träffat min yngsta, vi åkte till Torp en sväng.

I går var jag på City Gross, Överby och demade Godmorgon Smoothie. Var typ matmässa och jag har aldrig varit med om någonting liknande!
Så mycket folk och jag han knappt servera var och en. Men tiden gick fort och överlag trevliga besökare, och fantastisk personal!

Sen undrar jag hur en del tänker....???
När jag kom tillbaka efter lunchen, såg det ut som (jag vet inte vad jag skall skriva,) hade varit framme!! Det var utspilld smoothie på bordet och det kan man ju undra hur..eftersom provsmaken var borta!

Jo några tyckte tydligen att här skall vi servera oss själva..så då tar man mina muggar och öppnar flera kartonger, en del drack ur kartongerna också!

Hur tänker man då?? Skall jag servera ur dessa..nej så klart inte bara att slänga!
Var likadant när jag kom efter fikarasten, men se när jag hämtade nya muggar och kom tillbaka stod en man där och öppnade en förpackning...
Så jag ropade..." Hallå vad gör du?? Du förstår väl att du inte kan öppna en kartong..då får jag till svar.." Men du skulle väl ändå öppna den sedan. " Men vet du vad..nu kan jag inte använda den.."!!

Hur i hela friden kommer någon på att göra detta??

Det kom fram en liten dam och berättade..." När du inte var här gick en ung kille fram och tog av dina plastmuggar, och sedan öppnade han en kartong, och sedan gjorde flera detsamma"!
Men alltså ursäkta mig..men vad är det för IDIOTER!!! som anser att de har den rätten???

Var brister det i dag?? Tänk om alla skulle göra likadant, gå in i en butik öppna en mjölkpaket tex och dricka ur den och sedan ställa tillbaka den.

Pratade med några andra som också demade och en av dem hade korv. När hon tittade bort, så slängde de sina tandpetare bland den nystekta korven ist för att slänga den i soppåsen...pust!!!

I dag har det varit en riktig slappar dag! Det enda som jag har gjort..är att städa!

I onsdag fick jag ett sms om att jag kunde hämta mitt bord på Jysk. Då bestämde min yngsta och jag att vi skulle hämta det i dag, men se det tänkte inte hennes man!
Utan de hämtade det på onsdagen, körde hit det, bar upp det, och satte ihop det!!
Säger då det..Tänk vilken fantastisk familj jag har!!
Säger tusen Tack igen för hjälpen!!

Blev jättebra, men funderade mycket på om det inte blev för litet. På natten tänkte jag..vi kommer aldrig att få plats när vi är några i fortsättningen!
Men men det måste vi få..tyvärr var ju det andra så stort!

Nu har jag vant mig lite, och det är som sagt jättebra!

Nej nu blir det strax kaffe så jag önskar er alla en fortsatt fin lördag och helg!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika


1 kommentar:

  1. Man ska aldrig sluta att förvånas över hur folk kan bete sig.
    Man blir arg och besviken, och i bland även ledsen.
    Bordet blev jättefint :) Ha en fin vecka. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika