onsdag 1 maj 2019

1:a maj....!!!

Välkommen vårmånaden, även om det känns som att det varit vår länge!
I går hade vi ett fantastiskt väder, så varmt och skönt!

I dag är det inte riktigt lika varmt och från en mulen morgon är det nu soldis!

I går morse var min granne här och efter det satt jag av och till på balkongen! Var tvungen att gå ner i källaren och hämta upp parasollen för det var varmt! När jag tycker att det är varmt då är det verkligen det!

På eftermiddagen hämtade jag J och så åkte vi till Torp hade en så mysig fika där! Som vanligt!!

På hemvägen blev jag fast en stund i kö, för det hade hänt en trafikolycka, så det var blåljus överallt..och vid sidan av vägen låg två bilar på taket.

I morse var det tvättmorgon och då passade jag på att ta en löptur! Tyst och stilla...fågelkvitter och kaffedoft...det är verkligen en fördel att springa tidigt på morgonen!

Sedan har Liselotte varit här på frukost..och nu sitter jag här och bloggar, efter att ha strukit min tvätt!

Då var det som sagt första maj...och jag undrar om några är ute och demonstrerar?? El jag det klart det är..men undrar om det är lika många nu för tiden??

Tänk, om jag jobbade när det var första maj, så gick jag och inte bara jag..före tåget.
Ja det var då det...
Kom även på i dag..att när det var Eriksgata här för många många år sedan, då åkte kungaparet häst och vagn Kungsgatan ner..och vem tror ni då gick före??
Jo det var lilla jag!!

Förra gången som jag bloggade kunde jag inte ladda ner några bilder, men idag fungerade det!


 Yerba där A-L och jag fikade...
 Utsikten är hemma hos Karin...

 Gofikat är hos Liselotte.

Jag älskar citronfjärilar, och tänker alltid på min pappa när jag ser någon. Det hänger ihop med att morgonen efter att min pappa gått bort, så var vi ute och gick..och då fick vi sällskap av just en citronfjäril! Sedan dess har jag haft just citronfjärilar runt mig...och tänk härom dagen kom det en och satte sig på en blomma på balkongen!
Den satt så still så jag kunde ta en bild av den!

Önskar er alla en fortsatt fin dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika