måndag 4 februari 2019

Dåligt väder...B12...och Ny månad...!!!

God eftermiddag på er!

Vet inte snart vad jag skall skriva om vädret?? Har varit oväder sedan sist och nu snöar det igen!

Ni vet ju hur det är med snö..och det är ju ganska mysigt, om snöröjningen fungerar!! Men som jag skrivit förr, i denna stad vet jag inte vad de gör?
Vägarna är moddiga och trottoarerna skall vi inte ta upp här!! Så då förstår ni hur de ser ut!

Tänk att det är ny månad igen!! Redan februari..och snart är det vår!!!


I går var det kalas, för min yngsta dotters man fyllde år! Alltid lika trevligt att ses, och prata lite. Sedan klart att vi fikade!! Vet att han gillar Silviakaka så det bakade jag bl a i går morse och tog med!

Annars har jag varit på Överby med A-L och sedan har det som det brukar..varit fika med goda vänner!

I torsdags var det så dags för demo. Jag var på Jätten och demade Zeta. De har kommit med ett ris eller rättare sagt två olika sorter. Det jag demade är gjort på röda linser. kikärtor och gröna ärtor. kokade det och gjorde en sallad.

I fredags var vaktmästaren här och satte nya tätningslister runt mina fönster, för det har varit iskallt runt dem.

Annars är det nog som vanligt. När jag var och handlade härom dagen blev jag så sugen på...

 Dessa pepparkakor har jag så många barndomsminnen till!!

I dag var det så dags för.....

Känns lite konstigt. För i dag var det sista gången som Annika och jag träffades! Tänk jag har haft henne sedan 1982, och nu går hon i pension.
Jag köpte med en bukett tulpaner och skrev ett litet kort.

Tänk så mycket vi har pratat om genom åren, och hon är en fantastisk person som är guld värd!!
Så vad skall jag göra nu?? Jo jag tänkte lista om mig till en vårdcent här i stan ist.

Finns ju ingen anledning att åka drygt 2 mil nu när hon skall sluta och det är nog bara en tidsfråga innan även min läkare slutar!!
På hemvägen från vårdcent stannade jag till på Shell och köpte kanelbullar och så åkte jag hem till L. Hon har haft influensa men är nu frisk.

Nu hoppas jag att ni inte har alltför besvärligt väder och väglag hos er, och om ni har det...Ta det lugnt!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika
































1 kommentar:

  1. Har läst i kapp dina senaste 3 inlägg :) Jag beundrar dig för att du är så duktig på att göra det bästa av dagarna.
    Här är det mycket snö och temperaturen har legat över -10 länge nu. Är trött på vintern nu.
    Önskar dig en fortsatt fin vecka. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika