onsdag 9 januari 2019

Trettondagsafton...och det där med "Fibro" och Artros...!!!

God eftermiddag!

Varit ett underbart väder i dag..så skönt att se solen igen! Annars har det varit dimma och grått..och i går var det blåsigt och snöblandat regn!

Då är alla helgerna över och tänk, jag tycker att det är riktigt skönt! Men jag älskar ju julen och den högtiden går alltid alldeles för fort över!

Trettondagsaftonen var väl som en vanlig lördag! Lisa och jag åt frukost bl a och på kvällen gick vi en långpromenad här i stan! Så mysigt att se alla, som hade kvar stjärnor, ljusstakar och utebelysning!
(jag tog ju bort min belysning på balkongen. Men igår fick jag lägga ut en slinga igen..det är ju fortfarande så mörkt, på kvällen och morgonen)

På promenaden såg vi tomtens eller vättens "hus"!
Låter kanske konstigt! Men jag läste för ett tag sedan om en kvinna som undrade vad det var för belysning, på ett ställe här i stan.
Hon fick då till svar, att för många många år sedan, sade en person att hen såg en liten liten brun/gråklädd man som ställe lyktan han bar på, utanför berget/stubben och sedan försvann han in, i berget/stubben.

När vi då gick i lördags så vad tror ni att vi fick se???
Jo, någon hade dekorerat med en liten ljusslinga samt en lykta med ljus i och lite mera saker. Exakt på den platsen där det skulle vara!

Tydligen är det ljus där varje år vid jul!!
Tror jag på tomten?? Ja självklart..hi hi....

Annars har jag gjort det jag är bra på..fikat med olika vänner och även med yngsta dottern! Alltid så mysigt att träffa henne!

Jag brukar inte skriva om varken "fibron" eller artrosen som jag har. men just nu är jag nog inne i ett litet skov..
Men ändå, det gäller att göra det bästa av varje dag och att förgylla sina dagar, även om det just nu gör lite ont!

Ja mina vänner det var ett litet inlägg från mig!!

Nu önskar jag er alla, en fortsatt härlig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

1 kommentar:

  1. Blir så glad av dina kommentarer på min blogg :)
    Reportaget i Allers kommer ev i slutet på februari. Hon sa att det tar minst 6 veckor efter att det är inskickat till tidningen. Så den som väntar på något gott :)
    Önskar dig rean nu en trevlig helg. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika