tisdag 15 januari 2019

Snö...Kalas..och Störande grannar!!!

God eftermiddag!

Så idag kom det alltså lite...


Jag har verkligen längtat efter lite snö, blir ju mycket ljusare och för mig får det gärna komma lite till! Ja inte som i Tyskland bara...för oj oj så mycket snö de har fått!
Jag tror dock bara att det skulle bli regn i morgon!

Grannen var här en dag, och då fick jag....

 Jag älskar ju bl a gula blommor, och är alltid kul när någon kommer ihåg det!

Har sedan bakat lite....

Äldsta dottern  fyllde ju år för några dagar sedan, och i söndags var min yngsta och hennes man, samt jag i Gbg på lite firande hos henne och sambon!


Alltid lika mysigt att ses och dessa timmar gick så fort! Jag är så stolt över dem och deras respektive! Just detta att som mamma att sitta och lyssna när de diskuterar saker och ting! Det är så kul, och då tänker jag samtidigt!! Hjälp så fort åren har gått, här sitter mina vuxna döttrar..lite svårt att fatta! Nyss var de ju små!!


I går möttes Anki och jag på Torp. Hon kom med bussen och skulle sedan vidare, men hon hann med en fika innan!
Jag hade förmånen att bli bjuden så jag niger och tackar igen..och kan ni tänka er..dessa två timmar som vi satt där gick så fort!
Tror bestämt att vi måste ses snart igen!!

I dag har jag också bakat....

 Hallongrottor och grovt bröd och även en ugnspannkaka med äpple.


Annars har jag fikat med goda vänner och haft det bra!

I lördags när jag kom hem, så hörde jag att grannen vägg i vägg samt grannen över hade fest. Men jag tänkte, att jag kommer nog att somna iaf..trodde ni!!

Ljudnivån blev högre och högre, och jag kan inte förstå, varför somliga när de blir dragna blir så högljudda??
Det gick bara inte att sova, och som tur är så har vi så vi kan ringa till "störningen"

Sista gången som jag tittade på klockan då var hon 02.00 och då var det tyst!
Varför, när man bor i lägenhet kan man inte uppföra sig?? Grannarna får gärna ha fest, men var tysta iaf vid 23.00.

Men som sagt det är precis som om allting försvinner när man har fest!!
Ja..det blev inte mycket sömn den natten!!

Jag bor i ett betonghus, och man tycker ju att det inte borde höras så mycket, men det gör det..!!

Jag hoppas att ni som läser min blogg har det bra och att året börjat bra..och givetvis att det kommer att fortsätta så!

Önskar er alla en fortsatt bra dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

1 kommentar:

  1. Hej Annika!
    Länge sedan jag skrev något här.
    Så mycket gott du bakat! Drömrulltårta är nog bland det godaste man kan äta, mums...
    Ja, visst går åren fort och visst är det mysigt att umgås med sina barn och deras andra hälfter. Det är värdefullt och berikande!
    Jobbigt med störande grannar :(
    Ja, visst är det extra roligt när någon kommer ihåg vilka blommor eller vilken färg man gillar på blommorna!
    Kram och ha en fortsatt fin tisdagkväll!
    /Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika