fredag 25 januari 2019

Ringaren i Notre Dame...Årets majblomma m.m...!!!

Go kväll!

Varit några mulna och kalla dagar, och i dag singlar några lätta snöflingor ner! Hade tänkt åka till kusten men det skall ju bli lite snö, så jag stannar hemma!

Som alltid så har jag även fikat denna veckan! Jag har träffat A och haft en långfika som vanligt, jag har även träffat A-L och haft även där en mysig fika!

I onsdags var min yngsta och jag på Överby, gick och kikade lite i affärer och det är lite kul att se ett annat köpcentrum och inte alltid Torp!

I dag har jag varit hos L på fm  och på em var det fika hos andra L.

Jag såg härom dagen på tv att de presenterade årets Majblomma....

 Syns dåligt, men i år är den vit och ljusgrön. Får mig att tänka på våren!!

I går var det frukost hos L och sedan var vi en tur till Göksäter.
Hem och hämtade min bil, sedan åkte jag till min yngsta och så var den Gbg som gällde!

Vi började med fika på Fröken Olssons

Sedan gick vi bara lite i affärer för det var så kallt!

En av mina julklappar från min yngsta var middag i  Gbg så det blev det..och denna gången på Vapiano.
 Jag gillar verkligen denna pizzan bortsett från ruccolan!! Det är getost, fikon, honung och lite citron och på en så tunn tunn botten!! Mums!!!

Efter maten tog vi en promenad till Göteborsoperan för där skulle vi se....


Jag hade bokat biljetter och trodde!! att vi skulle sitta på samma våning som sist!! Men nej..jag hade bokat högst upp, och det passar ju mig som är höjdrädd eller inte!!

Jag kan bara säga att jag satt en liten stund sedan fick jag gå och ställa mig på ett ställe..stod där bara en liten stund för de som satt bredvid oss bytte plats med oss (var deras förslag) och då gick det bättre!
Andra akten satt jag ner hela tiden!

Vilken fantastisk föreställning och dessa röster!! Tänker jämt på att Disney har alltid ett tema i sina filmer, och temat här är ju hur ringaren ser ut.
Men budskapet som alltid även finns i hans filmer är ju olika och här är det...

" Det spelar ingen roll vem du är eller hur du ser ut! För alla är lika mycket värda"!!!

Fantastiskt budskap i dessa tider!!

Hade en fantastisk eftermiddag och kväll! Så Tack Älskade dotter för den!!

Önskar er alla en fortsatt fin kväll och helg!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika