tisdag 26 december 2017

Julen 2017...!!!

Go kväll denna Annandag jul!

Här är ett riktigt busväder! Regnar och BLÅSER!!!!

Tänk då är julen 2017 nästan över. Den högtid som jag Älskar mest av allt!

Men backar tillbaka några dagar närmare bestämt till den 23:e.
Jag hämtade lilla mamma på Torp, för hon kom dit med bussen. Sedan fikade vi och åkte sedan hem.
Lisa kom på fika på eftermiddagen.
Jag griljerade skinka så på kvällen avnjöt vi en skinkmacka..och just den där första skivan är så god!

Sen var det då Julafton!

Jag gick upp tidigt, och garnerade tårtan bl a.

 Granen är gjord av rosmarin och kulorna av röd marsipan.
Sedan penslade jag gran och tårta med "silverfärg".

Strax efter 10.00 kom sedan Yohanna och Amanda. Vi fikade och spelade spel..så mysigt!

Sedan vid 14.00 stod julbordet dukat.

 och även efterrättsbordet...minisemlor, tårta och egengjord ostkaka.

Sen strax efter 15.00 kom Josefine och Niklas..och då åkte Yohanna och Amanda. De skulle hem till hennes mormor och morfar.

Blev så klart julklappsutdelning...
 Jag fick överdrag till mina köksstolar som jag önskat. Vin, ett armband med Fuck cancer...
 och pengar.
Efter utdelningen spelade Josefine, Niklas, mor och jag också spel! Josefine var kvar lite längre än Niklas..han åkte till sina föräldrar och Josefine åkte till jobbet.

Var en så mysig julafton! Så Tack mina nära för sällskap och julklappar!

I går var en riktig slappar dag. Liselotte var här på fika, och vid lunch kom Yohanna, så vi åt rester.

I morse tvättade jag och sedan åkte lilla mamma hem.
När jag lämnat av henne åkte jag hem till Liselotte och där var det gofika!
Så mina vänner då var Julen 2017 strax över, och jag hoppas att ni haft en underbar och lugn jul!

Nu önskar jag er alla, en fortsatt fin Annandag!

Vas rädda om er och varandra!! Kram/Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika