tisdag 2 januari 2018

Nytt År...!!

God eftermiddag, denna fantastiska dag!!
Solen skiner från en klarblå himmel och det är vindstilla! Ja Tack flera sådana här dagar!!

Strålarna från solen letar sig in genom smutsiga fönster, men här inne är det nystädat!!

Alla tomtar och julsaker är borta..eller nja inte riktigt! Stora granen och en ljusstake i vardagsrummet är kvar!
Men det tar jag bort till helgen!

God fortsättning förresten!!
Hoppas att ni hade Ett Gott Slut och En bra början på det Nya Året!
Då skall vi lära oss skriva 2018..undra hur många gånger jag kommer att skriva fel?!

Alltså ett nytt år är fantastiskt, samtidigt som det är lite skrämmande! Ett helt orört år ligger framför mig!

Citerar pappas ord!

" Se ett år tillbaka Annika och du inser hur fort det gått...men se ett år framåt och det är oändligt"

Du var så klok lilla pappa, och hade så många både roliga och fantastiska kommentarer och uttryck!!

Jag har ju varit lite slapp med bloggandet under 2017, men detta året skall jag försöka blogga, nästan varje dag!

De sista dagarna på 2017 förgyllde jag med en så mysig fika hemma hos Susanne..vilket jag niger och Tackar för!
Jag demade även på Coop Torp..Lisa och jag fikade i Thn...



Sen har jag fått min försenade julklapp av Josefine och Niklas!
 Jag hade väl aldrig i mitt liv kunnat drömma om att Josefine beställt min gamla blogg i bokform!
Det är en av de bästa presenter jag någonsin fått!
Helt fantastiskt att kunna sitta och läsa och minnas tillbaka.

Jag har varit lite rädd att min gamla blogg skulle försvinna..för där har jag skrivit allting om bl a den svåra tiden när pappa blev sjuk!
Men nu har jag det i bokform.

Så ännu en gång Tack snälla Josefine och Niklas för den!!

Ja sedan var det ju Nyårsafton...

Liselotte var här på förmiddagen, sedan hade Josefine och jag mysfika på Torp.

Eftermiddagen gick jag sedan hem till Lisa..vi fixade maten..åt och skålade in det Nya Året!
Säger bara det...alla dessa vackra fyrverkerier som vi såg..helt otroligt!




Så i går plockade jag som sagt bort julen..tvättade och strök..satte då på mina nya stolsöverdrag, som jag fick av Yohanna och Josefine i julklapp!

Tusen Tack igen..blev såå fint!!

Ja mina vänner..i dag har jag fikat hos Jane och senare skall jag träffa Josefine.

Har ni orkat läsa så här långt, är ni fantastiska!! Men nu skall jag sluta..Så jag önskar er alla..En fortsatt ljuvlig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika