torsdag 23 juli 2015

Tomtar i väggen...eller...???

Go kväll på er!!

I dag har solen visat sig hela dagen, och visst är det bra...men sen att det BLÅSER!!!! är mindre bra! Alltså det gäller verkligen att "hålla i hatten" och denna blåst...som kan göra vem, som helst "matt" är även kall!!

Då har det gått två dagar igen! Helt otroligt så svårt det är att blogga varje dag!

Så vad gjorde jag då i går!?

Började dagen med en löptur...sen hade jag en förmiddag i lugn och ro.

Vid lunchtid åkte jag till Snäckan dit även Agneta kom.Vi satte oss på balkongen..och där "gassade" verkligen solen, men det var så skönt!


Som vanligt rusade tiden i väg, för vi har ju som jag skrivit förr..tusen saker att prata om!
Ännu en gång, det är alltid så trevligt att träffas, och tänk att det är tack vare bloggen som vi träffats!!

När jag sedan kom hem, åt jag middag och efter det gick jag hem till M-L på kaffe. Vi pasade även på att ta en promenad på stan.

Hade även en lugn morgon i morse.
Sen kom Karin hit på fika.

Efter fika och middag, mötte jag upp Josefine på stan, så vi gick till Lejas. Efter att vi fikat gick vi en sväng på stan, för " Kultur kalaset " börjar i dag. Dom flesta går nog dit på kvällen...men det är ingenting för mej! Varför?? Jo för att jag vill inte varken se eller möta berusade personer...och det är väl det "kalaset" går ut på! För det är ju öltält på hela Kungsgatan. Som tur är, är det bara tre dagar nu för tiden! Tänk förr...då var det en vecka!

T har sedan hjälpt mej att köra saker till tippen bl a min gamla tv. Var sedan med honom hemma en sväng. Så säger det igen...Tack snälla för hjälpen!

Då var det....det där med tomtar i väggen!! Nu kan jag inte längre se detta hål..utan att skratta varje gång! Men det var ingenting mot vad Yohanna gjorde i helgen!!
För när hon står vid min ytterdörr, så tittar hon mot väggen till badrummet, och så säger hon helt plötsligt...
" Att hon funderade en kort stund, på varför jag hade tomtar i väggen " Sen i nästa stund såg hon ju vad det var....

 Syns lite dåligt..men visst ser det ut som två röda luvor!
 Är två elkablar, med röda "luvor" på....
Ja du Yohanna, vi fick oss i alla fall ett gott skratt!!

Nu mina vänner, önska jag er alla en fortsatt mysig kväll!!

 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



 


2 kommentarer:

  1. Hej hej så trevligt du och Agneta har!! kul att hitta nya vänner genom just bloggen :)..måste kommentera till föregående ang att du fått höra att du är smal..det är inte OK!! inte heller att man är lång!jag är 183 cm och får ofta höra det..men som du skriver man säger ju inte till någon att den är tjock..men vissa saker är visst ok att häva ur sig...så bra att du tog upp detta...Önskar dig en fin helg< kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Ja, vad mysigt vi har på våra fikor! Men ingen mer Cesarsallad för mig. Lova det! Skojar.
    Ja, kulturkalas, det var väl lite som Göteborgskalaset var förr i tiden, inte var det annat än, tja, "brôt".....sen blev det väl WayOutWest av det eller vad det nu heter, men jag har aldrig varit på det.
    Bättre att ta det lugnt hemma. Bland getingar. Du skulle se min arm idag, jag borde ta av armbandet, det sitter som inklistrat i armen.....
    Och ingen storm har kommit och vart tog regnet vägen, för det behövs faktiskt och är det ändå så tråkigt väder som det är nu så kan det lika gärna både regna och blåsa, eller hur!
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika