lördag 25 juli 2015

Klass 1 varning...både regn och kuling...!!

God eftermiddag!

Vet inte om ovädret är det väder som är nu...men antar att det nog blir värre! Regnar gör det och blåser gör det! Men inte mer än vanligt!

Tänk i går, då var det sol. även om det blåste! Så då passade jag på att ta bort den andra "vikväggen" på balkongen, och tog även bord mattan som jag hade där. Bäst att passa på när allt var torrt!

Tog en löptur i går morse, och efter den gick jag hem till Liselott.

 Gick genom Hasselbacken och vidare till denna lilla gata. Älskar verkligen Jörgens gränd!
 Kullerstenar blandade med en del "knott".....
 Det är bara fyra små hus på vänster sida...och ett på hö...

När jag sedan kom hem till Liselott blev jag bjuden på en underbart god blåbärspaj!


Efter kaffet och massor av "prat" gick vi ut på stan..."kalaset" fortsatte ju..(men är slut i dag)

Jag gick in på Hemtex, och Äntligen köpte jag vasen, som jag nu varit och tittat på hur länge som helst!!!

När jag kom hem, åt jag middag och då smsade Josefine. Hon och Niklas skulle till E H och undrade om jag ville komma dit!? Självklart gjorde jag det.

Sen i går kväll möttes M-L och jag på Lejas. Satt där en stund, men det blev ganska kallt! Så det var skönt att komma hem!!

I morse när jag vaknade...så där runt 05.00 så såg jag att solen började leta sig in! Tänkta, att åhh så fel dom hade om hur vädret skulle bli i dag! Trodde jag...för sedan efter någon timma blev det grått..och nu regn!

Startade dagen med att tvätta 06.00.
När jag var klar, gick jag till Blomsterkroken...

 Tog med mej en bok, och satte mej i lugn och ro...drack mitt kaffe och läste lite.
 När jag suttit där en liten stund, kom T och hans bror och gjorde mej sällskap.
Jag satt kvar ett tag efter att dom gått, och då hörde Josefine av sig.  Jag gick hem, tog bilen och hämtade  henne. Sen åkte vi vidare till Torp.

Kan säga, att det märks att vädret är dåligt, folk har semester och även fått lön! Vad gör man då?? Jo åker till Torp..!!

Nu skall jag sluta mitt lilla inlägg, och ist ägna mej åt att stryka! Så jag önska er alla, en fortsatt mysig kväll!!


Var rädda om er och varandra!!  Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika