tisdag 21 juli 2015

" Trött på att få höra...hur smal jag är..."!!

Börjar med att säga Grattis på namnsdagen, till min Älskade Yohanna!!

Go kväll denna gråa och mulna dag!
Det är ganska skönt ute för det är vindstilla, men det har regnat en del.

Måste bara skriva om detta, igen! Att vara smal! Ännu en gång, så är jag så trött på att få denna kommentar! Varför är det fritt fram att alltid kommentera när någon är smal??? Jag har aldrig hört någon säga...men gud så kraftig eller tjock du blivit!! Var är skillnaden??

Varför tar jag då upp detta?
Jo när vi var på visningen i söndags, så stod vi och pratade med en kvinna. Jag sa hennes namn och hon tittade på mej och sa " Jaså du vet vad jag heter"! Ja det gör jag för att vi har träffats flera gånger när jag jobbade.
Hon har jobbat som journalist. Hon kände inte igen mej.

När jag säger vad jag hette/heter...så utbrister hon..." Då måste du ha gått ner massor i vikt.." och så kommenterade hon hur smal jag är!

Jag svarar och säger att " Nej jag har inte gått ner i vikt, och att jag har sett ut så här i alla år "

Nog om detta...Eller jag har ett råd eller tips till dej som läser min blogg!
Kommentera ALDRIG någons vikt!!

Då skall vi se, vad jag gjorde i går!

Jo jag tvättade, och sedan sprang jag en sväng. Efter det var det fika med M-L.

Hem hämtade min lilla bil, körde till Elgiganten där Josefine och Niklas mötte upp.
Så säger det igen...skönt att ha med någon som kan det här med tv-apparater. Så då blev det en ny tv.

Snäll som Niklas är bar han upp tv:n. Tog ner den gamla, monterade upp den nya...och sedan med en ängels tålamod!! Fixade han alla kanalerna och även att jag fick dom på rätt plats!

Så jag niger igen och säger...." Tack snälla för hjälpen "!!!

Sen åkte vi till Snäckan och fikade. Hade en så mysig stund i solen. Även T kom dit en snabbis.

För några dagar sedan funderade jag på en gammal vän. Undrade lite var hon bor, jobbar med osv. Jag har tidigare letat efter henne på nätet...dock utan resultat!
Men kan ni tänka er...i går när vi var på Snäckan, så hejar jag på en kvinna...jag har ryggen åt hennes väninna. Var på väninan säger..." Men är det inte Annika.."
Då är det alltså Maria som sitter där...som jag inte har träffat eller sett på 38 år. Helt otroligt! Blev en lång pratstund, och inte konstigt att jag inte hittat henne, för hon är gift sedan 30 år och bor i Los Angeles!!!

Då är det dagen i dag...

Städat, fikat och ätit middag hos faster. Trevligt och så god mat!

Har sedan fikat med Yohanna på Yerba, och som alltid lika mysigt!

 God äppelpaj....

Men nu mina vänner, så skall jag sluta skriva...blev ett långt inlägg...
Så jag önska er alla, en fortsatt mysig kväll!

 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


2 kommentarer:

  1. Ja vet många som tar illa vid sej när folk tjötar om smal eller tjock !!! Undra om vi får mera fint väder .Hoppas och hoppas på sol och värme ......Ha en mysig kväll Kram Rita

    SvaraRadera
  2. nej det där med vikt brukar jag inte prata om med folk...möjligtvis med vänner jag känner väl...det är ett känsligt ämne...så det ska man nog undvika ;))....hur är vädret hos er?....här öser regnet ner just nu...men i morgon tror jag det ska bli uppehåll, åhh detta konstiga sommarväder...
    Kram bia

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika