måndag 17 mars 2014

Att inte kunna skilja på mitt och ditt...och recept på ananaspaj!!

God eftermiddag!!!

Blåser rätt friskt idag..fast när gör det inte det! Men solen har visat sig en hel del idag...så vad gör det då..att det blåser!!

Åt frukost i lugn och ro i morse, sedan tog jag en lång påtar...så ljuvligt att börja dagen så!
Åkte sedan och lämnad kläder till insamling. Känns så skönt när man får det gjort!

Sedan vidare och hämtade Yohanna, så åkte vi till Torp och tog en fika på Briggen. Även Josefine kom dit...så jag hade en Mysfika, med båda mina Älskade döttrar!!!

Efter det, åkte jag vidare till Karin, och där blev det fika nummer 2...fniss.

När jag sedan kom hem, gick jag vägen om mitt källarförråd...för jag har haft en lite konstig magkänsla....
Har ju tömt förrådet sånär som på två stora ytterkrukor. Vilka Karin skulle hämta på onsdag.
Hänglåset tog jag bort, när jag tömt förrådet, för jag tänkte att det inte skulle behövas för dessa två krukor!

Med facit i hand...JAAA så klart att låset skulle varit kvar.
Hur som helst, när jag låste upp dörren till förråden, såg jag att spärren som håller min dörr, inte stod som den brukade...så självklart...när jag öppnade mitt förråd, så var det TOMT!

Jag säger bara en sak...Vilken jäv... tur!! Att jag inte mötte denne någon..när han/hon kom där och kånkade på mina krukor!!!

Träffade två av våra vaktmästare, när jag upptäckt det..och jag berättade vad som hade hänt. Men sa den ene..dä är det ju ngn i huset som tagit dom....JAAA självklart!!!

Varför har vissa så svårt, att skilja på mitt och ditt????

Nu mina vänner skall jag bara ta det lugnt resten av kvällen...så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!

Men innan jag avslutar,  så kommer här receptet till ananaspajen..på begäran!!

Ananaspaj

150 gr smör/marg (smält)

3 dl vetemjöl

1 dl strösocker

1 tsk bakpulver

Rör ihop ovanstående ingredienser och tryck därefter ut degen i pajformen.

1 burk krossad ananas (häll av spadet)

1 ägg

1/2 dl strösocker 2 tsk vaniljsocker

1 burk créme fraiche

Rör ihop och bred ut smeten i pajskalet.

Grädda mitt i ugnen på 175c ca 30 min..eller tills pajen fått fin färg!

Lycka till!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Blir så arg när människor vet vad som är mitt och ditt .Tack för receptet .Ha en skön tisdag vännen .Kramar Rita

    SvaraRadera
  2. Fy för människor som tar andras grejer! De borde skämmas! Hoppas blommorna dör i krukorna, för dem! ;)
    Åh, den där pajen brukar jag också göra! Med en klick vaniljglass till, så är den bland det godaste man kan stoppa i sig ;) :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika