söndag 16 mars 2014

Kaffe på balkongen...och fönsterputs...!!

Hej på er, alla därute!

Vaknade tiidigt i morse...och åt frukost lika tidigt!!
Härligt att gå upp och fixa frukosten och sedan tillbaka i sängen...där äter jag sedan i lugn och ro..kikar lite på tv och bara njuter av morgonen!!

Har varit ett fantastiskt väder..på förmiddagen alltså!!
Sol och vindstilla...så vad passade då bättre, än att sitta i solen på balkongen med en...

 Solen värmde så underbart! Tänk 16:e mars..och man kan ta första koppen på balkongen! Ljuvligt!!
Gäller att passa på att njuta, för det är klass 1 varning här...skall tydligen bli runt 21 m/s i morgon bitti!!!

Gjorde sedan en ananaspaj....
För Anki kom hit på fika. Anled till att det bara är en halv paj...kan ni själva räkna ut...hihi...
Glömde fota den när den var klar...och sedan kan jag säga..att det var så gott med paj och grädde!

Fick hjälp av Anki att vända mina fönster, så jag säger ännu en gång, Tack!! Nu är fönstren så rena och fina och jag "ser bra ut igen"!! :-)

Kanske att pajen och grädden blev för mycket, för min lilla mage. Inte så att jag har ont, men kanske, kanske lite illamående.

Nu har jag landat i soffan och skall se lite på skidor. Sedan är det meningen att jag ev skall hem till Lisa.

Så mina vänner, jag önskar er alla en fortsatt härlig söndag!

Glöm aldrig bort...Att just DU, är älskad för just den, DU är! Livet DU har är ditt och bara ditt! Det är just DU som formar och gör livet till det som det blir! Så gör det till det bästa!! Njut och tag vara på varje dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Tack för" som vanligt" en Jättegod paj !!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Sol? Va snackar hon om nu då, tänker jag. Inte en strimma här. Det har liksom gått tillbaka och är grågrått och energin sinar. Men humöret är det inget fel på och nu skall jag laga lite middag. Det blir torsk här idag.
    Ack, ack, ack, akta magen nu...kan tänka mig att så mycket gott kanske gör att det blir en liten chock för magen, du är ju inte van nu på ett tag. Hoppas att det bara är lite falskt alarm och går över.
    Storkramar

    SvaraRadera
  3. Åh det lät gott med ananas paj mums!! så skönt att du har fönstren färdiga..det syter jag för! ha en fin kväll kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Så härligt att vakna till sol! Hör börjar den lite smått att titta fram nu bakom skogen. Blir härligt när den börjar gå högre upp på himlen så att den går över de höga trädtopparna. Då brukar jag mer eller mindre flytta ut :o) I morse hade vi -15 grader. Kändes vansinnigt kallt nu när man vant sig vid temperaturer runt noll.

    Vilken ljuvlig paj. Du får väldigt gärna visa recept på den. Eller finns recept på nätet? Har aldrig gjort testat att göra en ananaspaj tidigare.

    Ha en fin dag Gulliga Du!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  5. Sol och vindstilla låter alldeles underbart!! Här blåser hårda kalla vindar idag...det är så man får stänga munnen om man inte vill bli matad med sand och grus som virvlar runt ;)
    Ananaspaj låter riktigt gott (älskar ananas)
    Ha en fin fortsättning på nya veckan vännen och tack för rara ord hos mig!
    Kram Lollo <3

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika