tisdag 13 december 2011

Lucia.....

Godmorgon på er.....


I morse var jag uppe tidigt...fixade frukost...kröp upp i soffan och tittade på Lucia på tv. Bara såå vackert!!!
Tänkte då tillbaka..på hur det var när mina döttrar var små....

Då hade vi eget Luciatåg på jobbet. Vi var några anställda..som hade det år efter år.

När mina döttrar var si sådär..runt 2..3 år..så kom dom andra på..men varför har du inte med dina döttrar..i tåget?? Låt dom vara med och sjunga...sjunga..så små...??
Hur som helst..det skall börjas tidigt..

Så även om dom inte sjöng så mycket det första året..så sjöng dom dessto mera dom kommande åren!!
Vad sjöng dom då...jo.." Jag såg mamma kyssa tomten "...

Tänk vilken tradition detta blev..år efter år..tills de började skolan....och jag kan säga...
Att än idag..trots att det är sååå många år sedan..så finns det vissa som fortfarande pratar om detta..när Yohanna och Josefine..sjöng!!!

Är en grå dag...och skall tydligen..enl vädret på tv:n...bli ett riktigt oväder...med regn och blåst...phu!!!

Annars idag...? Skall Lucia fika med Marianne sen..skall bli såå trevligt!

Jag önskar er alla...en fortsatt mysig Lucia!!!

Det finns alltid små ljusglimtar och glädjeämnen varje dag!!
Det gäller bara..att du stannar upp..och ser och tar vara på dom! Varje dag är en gåva..och det är du själv..som har verktyget..att göra dagen till din egen och så bra som möjligt!!
Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Tack gumman för titten hos mej,värmer mej varje dag! Jaa så kul när ens barn var små med alla dessa upptåg man fick vara med om.Mitt ena barnbarn för 2 år sen..han ville dårakt inte ha nån pepparkaksdräkt på sig!! Han ville ha sina egna kläder,så fick det bli,han var ej ensam..söta femåringar var dom! Ha en fin luciafika nu så hörs vi! Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jo du ska tro att det var busigt att vi satt på affären och tog kort! Jag har varit i kyrkan i dag och sett elever framföra ett fint luciatåg! Mycket stämningsfullt!
    Ha en fin lucia! Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej Annika..
    Ja många minnen man har till Lucia.. jag vet när vi var barn o fick vara med de äldre o lussa,då var man välkommen nästan i alla hem,o en slant lades i skålen ;) o när jag jobbade inne på äldreboende då lussade vi i hela huset..ja det var tider det..sen har jag förstås fått uppleva min Sons Lucior genom åren med många fina minnen.Ha en fin Lucia kväll!kramiz Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika