fredag 3 december 2021

Hotelldagar i Göteborg!!…Bland annat..!

 God eftermiddag!

Ännu en kall dag. Tänk att även vi fått vinter, snön kom för en vecka sedan och ligger faktiskt kvar! Nu gäller det verkligen att klä sig varmt, när jag är ute med Loke!

Är några dagar sedan sist och faktiskt har jag inte haft tid att blogga!

I morse åkte jag till Lysekil, för att röntga hö knä och höft. Kom in långt innan jag skulle, så jag hann med en fika på anrika Björsells!




Var väldigt dimmigt som ni ser när jag kom dit! När jag sedan åkte tillbaka med färjan klarnade det och blev lite sol!

Lika bra att backa några dagar! I söndags hade jag adventsfika för min yngsta med familj. Var meningen att min äldsta med familj också skulle kommit, men hon blev sjuk. Så synd! Alltid mysigt att ses alla!








Ja ni ser ju att bilderna fortfarande kommer huller om buller!

Jag fick som ni förstår en adventspåse med lite godsaker i! Sen är det ju snöbilder och så ser det ut hos mig!

Jag har varit på gofika hos L

Ja sedan kommer jag då till det verkliga myset förra veckan! 

På torsdagen åkte bästa A och jag tåget till Göteborg. Vi skulle bo två nätter på Hotell Comfort. Vi fick våra rum redan när vi kom dit, så det var bara att ställa in väskorna och sedan gick vi och fikade på Mr Cake. Efter det var det stan och lite shopping, tyvärr var inte vädret det bästa, men lite regn vad gör det!







På torsdag kväll blev det middag på Avalon..

Så gott…

Fredag morgon var det sol men så kallt, så vi började med Kronhusbodarna




Sen styrde vi kosan till….

Älskar Julen på Liseberg!!








Eftersom det var så kallt gick vi och fikade, vi satte oss vid ”brasan” så varmt och skönt!


Innan vi sedan lämnade åt vi middag på…


Så otroligt gott! Kycklingfilé med dragonsås!

Sedan var vi nöjda och gick tillbaka mot hotellet!


Tyvärr gick det inte att somna! Vi bodde på 5:e vån och på 7:e har dom bar..så musiken därifrån höll mig vaken länge!! Så synd, för det drog ner betyget på hotellet!

Lördagen efter frukosten checkade vi ut. Det var mulet och så kallt. Vi gick mot Haga för där var det julmarknad. Men ingenting att ha..





Så det blev mysfika på Café Husaren, och när vi satt där, började det snöa!!

Ja sedan hämtade vi våra väskor och tog tåget hem!

Var en fantastisk minisemester, som jag sparar i hjärtat!

Ja där har ni några dagar av vad jag har hittat på! Nu blir det middag här och sedan promenaf med Loke!

Jag önskar er alla en trevlig helg!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika