tisdag 23 november 2021

Nytt fikaställe….!!!

Godmorgon!

I morse var det inte lika kallt som igår, då var det  -6 c när jag gick upp. Idag var det ”bara -2 c. Men det ör mycket bättre att det är lite kallare! Gäller bara att man klär sig ordentligt!

Här börjar nu julen sakta smyga sig in! Älskar denna tiden när jag börjar plocka fram mitt julpynt!

Annars har jag Loke, fikar så klart och i söndags var jag hos lilla mamma,och grejade lite för henne. Bytte gardiner och satte upp ljusstakar, så nu börjar julen lite även hos henne!

Sen i lördags var jag på ett nytt ”fikaställe” tillsammans med min äldsta och mitt barnbarn!

Det är en gammal lada som är omgjord, och där serveras lite lättare lunch och även fika såklart! Jag åt en vegansk kanelbulle som var gjord på surdeg. Den var så god!!





Ja bilderna hamnar ju fortfarande lite som dom vill!

Var ett rum som var isolerat och där satt vi, annars hade det blivit väldigt kallt!

Ja ungefär så har veckan som gått sett ut! Denna vecka är det Loke ett par dagar, och i morgon fika med A-L, sedan på torsdag är det frissan, läkarbesök och sedan en ”mini semester” ett par dagar i Göteborg! Med bl a Liseberg och julmarknad i Haga! Det skall bli så mysigt!

Men nu kallar Loke på min uppmärksamhet, så nu blir det promenad!

Önskar er alla en fortsatt mysig dag!

Var rädda om er och varandra!

Kram Annika


1 kommentar:

  1. Mini semester låter ju helt underbart :) Och allt det andra för den delen också, utom läkarbesöket då. Men säkert ett nödvändigt ont.
    Själv är jag hemma i dag med huvudvärk och snuva, tror att det är en lindrigare variant av förkylning.
    Får se om jag kan jobba helgen.
    Ha en riktigt trevlig helg. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika