måndag 5 augusti 2019

Hunnebostrand....Installerat tv...samt B12..( så nu är jag pigg igen)!!!!

Go eftermiddag eller tidig kväll!
Det kändes ju konstigt att skriva eftersom solen skiner och det är en ljuvlig temperatur!

Morgonen började med tvättstugan klockan 06.00. var klar vid 08.00 och då gick jag till vårdcentralen, för jag skulle ha B12. Underbart!! Skulle kunna göra flera glädjeskutt, när jag fått den sprutan...så pigg blir jag!!

Hem och hämtade bilen och så var det frukost hos Liselotte.
Efter det åkte jag till Torp och där var det som vanligt långfika med Agneta! Tackar för den och som vanligt en mysig pratstund..i som sagt flera timmar!!

Annars håller jag i löpningen varannan dag..fikat har jag gjort som vanligt!
I fredags var Karin här, och eftersom jag inte har bakat på länge, visste jag inte vad jag skulle bjuda på...men hade blåbär i frysen så det blev en paj...

Jag fick ett sms häromdagen av min mor att hennes tv hade gått sönder!
Kan jag någonting om tv apparater..?? Nej skulle inte tro det!!

Hur som helst åkte jag och Lisa efter frukosten i går till NetOnNet och köpte en tv och sedan ut till kusten!

Där började vi med att ta bort den gamla tv:n och sedan dit med den nya..kanalsökningar som inte gav någonting..tja då fikar vi ist med våfflor och fortsätter att fundera på hur vi skall göra!

Men ja visst ja..hon har ju box via Telia..då trycker jag på den fjärrkontrollen..och vips ligger alla kanaler där de skall!
Så smidigt!!

Skillnad för mig här..när det analoga nätet försvinner..då får vi ist för Com hem..Telenor! Men vi får själva beställa box och givetvis installera den själva..Ja säger då det..det är skillnad på bostadsbolag!!
För hos mor..där sköter Sotenäsbostäder allting!! Till skillnad från Uddevallahem!!

När vi var klara så tog vi en promenad i Hunnebo..och köpte med pizza hem till mor..som vi åt innan vi åkte hem igen..


 Vi gick runt samhället och även ut på St Görans Ö....
 




 Älskar denna stora nål!!

Sen är det så mycket rönnbär, undrar jag om det blir en kall vinter??

Ja det var väl allting för denna gången..och i morgon blir det frissan och ny frisyr..igen!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika