måndag 25 mars 2019

Skönt att ha dem hemma....Tagit farväl av en f.d kollega...!!

God eftermiddag på er!
Så blev det då en solig och ljuvlig eftermiddag! Det behövs efter denna blåst och mulna väder!

Börjar med att skriva att det är så skönt att min äldsta och hennes partner har kommit hem från Thailand! Jag förstår att de vill resa, men jag tycker ändå att det är ljuvligt när de kommit hem!!

Helgen som gick var väldigt lugn! Jag tittade på konståkning och skidor! Städade och har gjort det där som man behöver göra!
Söndag förmiddag bjöd Liselotte på frukost och "gofika"


Tittade på Nyhetsmorgon i helgen, och där tog de upp att Josefin Nilsson skulle fyllt 50 år.
Det hade gjorts en dokumentär om henne som visas på svt play.

Jag tittade på den i går eftermiddag...och tänk jag hade ingen aning om att hon blivit SÅ misshandlad både fysiskt och psykiskt!!
Så fruktansvärt, hur kan detta få hända???
Var finns rättvisan..varför blev hon inte trodd?? och jag förstår att hon inte hade krafter kvar att vittna i Hovrätten!!
Tänk så skadad hon blev i sin kropp, på grund av att en man tog sig friheten att misshandla henne!

I morse tvättade jag och sedan åkte jag till BlomsterLandet och köpte en vit ros.
Efter det åkte jag till Bokenäs bygdegård, där det var minnesstund för en gammal kollega.

Var en annorlunda "begravning" på många sätt! Vi var 5 stycken från mitt gamla turlag och det kändes så bra, att få hedra honom!
Tänk när jag kom som ny polis, då tog han mig under sina vingar! Det fanns ingen tjej i turlaget så jag blev den första.
Han värnade alltid om mig..och han var stor, stark och trygg. Kallade mig aldrig för mitt förnamn utan sa alltid mitt mellannamn, varför vet jag inte..men det var bara så"!

Ja du Lasse, jag hoppas att du har det bra, och att du satt där på ditt moln och tittade ner på oss i dag!

Jag var inte med efteråt, utan då åkte jag till Torp och satte mig i lugn och ro och fikade!


När jag sedan kom hem, hade jag fått svar på alla mina prover och de var bra! Så skönt!

Önskar er alla en fortsatt fin dag...själv skall jag ställa mig och stryka!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika