onsdag 27 mars 2019

" Påskharar"... Utomhusfika...och Byte till sommardäck..!!!

Varit två underbara dagar, även om vinden är så kall!

Grannen var här på morgonen på fika. Efter det gick jag ner till stan där A-L mötte upp.
Vi funderade på var vi skulle gå och dricka kaffe, och kom fram till att vi ville sitta ute i solen. Så då blev det Yerba, där vi sedan satt i några timmar..så ljuvligt!!

Det är ju just detta att förgylla sina dagar med ganska enkla medel!

I går var Liselotte här på frukost och sedan gick vi en sväng på stan.

När jag sedan kom hem funderade jag på skall jag baka eller skall jag inte?? Sätta mig i solen ist..kanske??
Eller varför inte göra både och?

Så under tiden som degen jäste satt jag i solen..ljuvligt!!

Jag vet ju att mina döttrar gillar rosenbröd, så vad gör man inte för dem!!
Så i går bakade jag..

 Rosenbröd....
 och givetvis påskharar...även om de ser ut som katter..ha ha


Jag brukar ju baka rosenbröd till storhelger, och till påsk skall jag ha lite påskmat för döttrar med respektive! Skall bli så mysigt!

Jag brukar ju försöka skoja till rosenbröden, så till påsk är det harar, till midsommar är det en midsommarstång och till jul en julgran!!

Jo tidigt i går morse var jag på däckfirman, så nu är sommardäcken på! Underbart och bilen går så tyst!!

Men nu skall jag ta och kika lite på " Efter fem" och jag hoppas att ni haft och har en fin dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

1 kommentar:

  1. Hej Hej :) Har läst i kapp de senaste inläggen. Alltid trevligt och roligt att kika in till dig. Tack för att du läser och kommenterar min blogg. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika