fredag 22 mars 2019

"Lilla faster"....!!!

Känns som en skön vårdag! Blåser och solen har en del slöjmoln över sig men termometern visa på +10 c . Underbart!!

I går var Liselotte här på morgonen, och efter det gick jag till Lejas där jag träffade Lisbeth. Efter det hämtade min yngsta mig och så åkte vi till Torp.

Bäst vi satt där och fikade fick vi reda på att barnens pappa hade krockat. Han hade blivit påkörd av en bilist som körde mot rött. Tack och lov klarade han sig bra, men bilen blev skrot.
Spelar ju ingen roll..finns de som bara gör bilar...!!

I morse hämtade jag min yngsta och så åkte vi till min lilla faster .När vi svängde av E 6:an såg vi en liten bil som stod i en slänt..en bil som hade stannat vid olycksplatsen och även vi stannade.

Föraren hade inte klarat svängen utan kört ut i gruset över en slänt, och fortsatt över motsatt körbana innan det tog stopp.
Som tur var klarade sig även den föraren bra. Men otroligt att bilen ändå var så hel trots allt den hade "varit med om".

Vi kom lite senare till min faster p.g.a det. Men väl där fikade vi och pratade lite.
Hon tog sitt spray och har ju svårt med andningen...men i dag var det inget vidare med henne. Så vi stannade bara en liten stund, för hon var tvungen att gå och lägga sig!

Klart är man 91 år och snart 92 så förstår jag ju att det är som det är.
Vill ju ändå inte att hon skall ha det så här..hon har ju i alla år varit som min extra mamma!!

När vi sedan åkte hem, så tog vi lite småvägar! Så mysigt!
Innan jag åkte hem blev det tvätt av bilen!

Ikv kommer Lisa..jag fixar varma mackor och hon tar med vinet!

Detta fick jag i går av min yngsta...

 Som tack för att hon har fått låna min bil! Så gulligt så jag niger och säger Tack igen!

När jag skulle sova i går kväll, hade fullmånen kommit upp över taket....

Önskar er alla en fortsatt fin dag och helg!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika