söndag 11 november 2018

November....Demo...att träffa "underliga" människor.....!!!

God eftermiddag denna gråa och regniga dag!!

Tänk det är redan 11 november och snart bara en månad kvar till Lucia.
Jag väntar så mycket tills jag får plocka fram adventsljusstakar osv..så att det blir lite ljusare iaf inomhus!!

Jag hoppas att ni har det bra, och att allting är som det brukar!

Här har det varit lite demo..jag har varit i Hunnebostrand, Kungshamn och Maxi Torp.

Bl a har jag demat Oats, och det har gått jättebra! Gjorde det som tacos och de som smakade uppskattade det massor.

Sedan var mor och jag och fikade på Hamnbageriet och Sjögrens i backen.

Vi har även varit och gjort så fint på graven! Satt lite och "pratade" med pappa. jag var även där i onsdags när jag var på hemväg. Tände ett nytt ljus och berättade för pappa att jag inte kommer på Fars Dag, utan att jag fick tända ljuset några dagar tidigare!

Men som du vet lilla pappa..så tänker jag på dig idag..precis som jag gör alla de andra dagarna på året!!
Jag Älskar dig!!

Till fikat ena dagen hade jag gjort...

 Minisemlor....
 Sedan överraskade mamma mig med en räkmacka när jag kom hem från Skeppet..underbart att sätta sig till dukat bord!
 En av dagarna blev det skinkmacka!! Mumms...!!!

 Har varit grått även i Hunnebostrand....

I onsdags åkte jag hem..och då stannade jag först till hos min lilla faster, och sedan hos A-L.

Torsdagen hade jag en heldag..(som vanligt när vi ses) med Agneta på E H på Torp. Blev bjuden så Tackar ännu en gång för det!

Demade ju i fredags på Torp och på min rast kom Josefine så vi hade mysfika på E H.
Efter demot  bjöd Lisa på tacos, och jag hade med vinet.

I går var Lisa här på frukost och sedan var vi på Torp.

I morse var Liselotte här på kaffe, och resten av dagen tror jag att jag bara skall slappa!

Jag sålde min kökssoffa i onsdags..och jag kan säga att förrådet efter det, blev ännu rörigare..så jag fixade till det riktigt i går!
Tyvärr..så har jag ju grejat för mycket, så min nacke och axel har tagit stryk. Men jag får skylla mig själv!!
Men i dag är det mycket bättre!!

Då var det "underliga" människor.
Jag har genom åren träffat många underliga..och härom dagen var det dags igen...!!
När hen ifrågasätter varför jag  inte demat  det hen hade "hört" att jag skulle dema.. (vilket hen inte har med att göra..eftersom jag fått annat att dema ist)... och sedan pratar om mitt tidigare arbete, som om hen vet någonting om det..trots att hen inte har en aning..då gäller det..att gå därifrån och ta ett djupt eller flera andetag!!

Nu är det strax dags för middag..så jag önskar er alla en fortsatt bra dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika





1 kommentar:

  1. Det finns många knäppgökar i vår herres hage. Man kan aldrig sluta att förvånas över hur många underliga människor det finns. ha en fin vecka Annika. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika