onsdag 31 oktober 2018

Kortison i nacken...deckare från Smögen....!!

God eftermiddag i blåsten! Just nu är det iaf uppehåll och kan ni tänka er..solen skiner!!

Ja dagarna går ju som sagt så fort...och nu är det snart 1.a november!! Sedan är det snart det jag väntar på...Julmånaden och Jul!!

Jag har som alltid fikat..med goda vänner och i går träffades A-L och jag på E H på Torp. Så mysigt var ett tag sedan sist!
Tänk att några timmar kan gå så fort...

I fredags lunchade jag med Lisbeth, var också ett tag sedan sist...och jag hade förmånen att bli bjuden..så jag Tackar igen för det!!

I lördags var Lisa och jag på Torp, sedan fixade jag pizza och hon hade med vin..var så gott!

 Tänk så enkelt att köpa ett pizzakit och sedan lägger man på precis det man själv tycker om!
Denna gången blev det lätt..skinka, tomater, ost och mozzarella.

Söndagen var jag i Trollhättan och där var det fika hos Susanne! Så mysigt!! Jag fick ett sms på morgonen att de hade en del snö..och det hade de verkligen! Tänk som det kan skilja..hos mig var det barmark och bara några få mil senare är det massor av snö. De brukar iof sig drabbas..av den s.k. Vänersnön!

Jag har även varit på IKEA och köpt dessa små granar. Var där för ett tag sedan men då fanns det inte, men nu så..lyser så mysigt på kvällen!
Jag har ju även de andra..och när man står och tittar på dem..kan man tro att de är i glas!

Jag började ju som ni vet att läsa Anna Ihréns böcker om morden på Smögen...
och nu har har jag börjat på den sista boken. Känns lite vemodigt..men enl Anna skall det komma fler.. vilket jag är jätteglad för!!
Även hon blandar ju dåtid och nutid, och jag måste säga att hon skriver fantastiskt bra!!

I måndags var det så dags igen...kortison i nacken...
Det som tidigare gjorde så ont..känner jag knappt av längre. kan det vara att jag är så van el härdad att få det just i nacken!?
Eftersom värken sitter mest på vä sida satte hon två sprutor där..ist för som tidigare, en på varje sida!

Har lite ont fortfarande men inte alls som tidigare...och Ja jag vet att det inte är bra med kortison..men vad skall jag göra?? När det är det enda som hjälper!?

Som ni sedan redan vet, köpte jag ju en ny vinterjacka...tog på mig den i söndags för det var ju så kallt. Tänkte när jag knäppt den, att oj så stor den är..tittade mig i spegel och den såg verkligen stor ut!!
Ja..jag som i regel har stl 36..på jackor ibland 38..hade alltså köpt stl 40...
Tänkte hur är det möjligt, det stod ju 38 på galgen!!
Så det var bara att åka tillbaka till Sportshoppen..och kan ni tänka er..de flesta galgarna var märkta med stl 38..fast jackorna var 40 och 42!!
Som tur var, hittade jag en enda 38..så nu har jag jacka som passar!!

Nej nu blir det snart middag..så jag önskar er alla, en fortsatt mysig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika





1 kommentar:

  1. Tack så mycket för fin kommentar på bloggen :) Passar samtidigt på att önska dig en riktigt skön och trevlig all helgona helg. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika