lördag 19 maj 2018

Vänskap i 41 år....!!

Go kväll denna Pingstafton!

Tänk att det bara var en dag som vädret var lite så där..men nu är det fint igen! Underbart!!

Alltså jag säger det ofta och säger det igen..denna årstid måste vara den absolut vackraste! Alla dessa olika gröna färger, alla blommor och buskar som blommar. Det är helt magiskt!!
Syrener, liljekonvaljer, tänk bara deras dofter hur underbart är inte det!

Tja vad har jag då gjort dessa dagar?

Jag har sprungit, gör ju det varannan morgon, och sedan har jag demat torsdag och fredag på City Gross.
Var matmässa så vi var flera som stod med olika saker, så trevligt! Jag demade Chill Out alkoholfritt mousserande vin!

Så klart har jag även fikat, med Jane, Liselotte och Lisa dock inte samtidigt. Lisa och jag var på Snäckan i dag..så mycket folk och när det är detta väder är ju Snäckan som bäst!

Då var det den 41 åriga vänskapen!

När jag en gång i tiden började polisskolan, närmare bestämt 10 januari 1977, så kände jag inte en enda människa där.
Men så klart lärde jag ju känna mina klasskamrater, men på sommaren det året, åkte jag med ett par killar hem, och då åkte även en tjej med, och det var ju så klart Anki.

Sen på den vägen är det! Vi har följts åt i alla år sedan dess och träffar varandra med jämna mellanrum!

Jag har alltid sagt att hon är en fantastisk vän, för var hon än befinner sig så hör hon alltid av sig och har jag kalas så kommer hon alltid!
Tänk när jag hade mitt 50 års kalas..då hade hon och hennes man precis kommit hem från Thailand. samma dag alltså..hennes man var sjuk så han blev hemma, men så klart att Anki kom!

Ja du Anki, om du visste hur mycket jag uppskattar din vänskap! Men det tror jag nog att du både förstår och vet!

Nu önskar jag er alla en fortsatt fin pingst!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika