tisdag 15 maj 2018

Att äntligen få sagt det jag velat i många år....Kusten... För lite fett inuti kroppen...och Göteborg..!!

Go kväll på er!

Nej jag har inte slutat blogga, bara det att jag varit på kusten i nästan en vecka. Jag har iof sig varit tillbaka en dag, men då bara till Torp och demat, och sedan tillbaka igen!

Måste bara säga igen! Alltså vilket väder..VARMT och underbart..och så har det ju varit i flera dagar nu!!

Vad har jag då gjort på kusten? Jo jag har hjälpt lilla mamma med lite saker, sedan har vi varit hos min kusins fru och fikat. Min kusin gick ju bort förra året..endast 59 år gammal i ALS.

Sedan har jag sprungit på mornarna, och i lördags morse när jag var ute, var det så tyst!
Har aldrig varit med om det tidigare..det enda jag hörde var mina egna fotsteg.
Det var vindstilla och havet låg som en spegel!
Kan ni sedan tänka er..att jag hörde göken..det var en sådan där morgon, som jag gömmer där inne i hjärtat och tar fram till hösten!

Var en magisk morgon!!

Vi har givetvis fikat...

 Vi har varit på Skäret på Smögen. Undra vad konditorn tänkte på, när hen bakade dessa..??

 Var väldigt tomt när vi kom dit i torsdags..men kom lite människor sedan...givetvis har vi fikat där vid två tillfällen...

Sedan hart vi fikat även ett par gånger på Hamnbageriet i Kungshamn...



Lilla mamma har så vackra blommor i sin rabatt...



Efter flera dagar där åkte jag så hem i går, och på hemvägen stannade jag och hade en mysig heldag hos Ann-Louise. Hon är världens bästa värdinna!!

I morse var det tvätt och sedan var Jane här en sväng.
Jag åkte sedan till Josefine och vi for vidare mot Gbg.
Men vi stannade till på vårdcent i Ljungskile, där det togs ett blodprov ang mina njurar.

Ringde kirurgmott häromdagen och fick då beskedet att de inte sett några stenar, MEN jag har för lite fett inuti kroppen. Hmm..så på måndag skall det göras kontraströntgen och innan dess skall jag till läk i Ljungskile, eftersom jag fortf har besvär!

Josefine var på IPL behandling, och här ser ni delar av apparaten som används.

Efter behandlingen, var det dags för fika...
Kan säga att vi satt i skuggan! Varit en underbar eftermiddag!!

Ja då kanske det är någon som undrar vad det är jag velat säga i många år...!!

I lördags när vi var och fikade, så fick jag se min mellanstadielärare, och då bestämde jag mig, för att konfrontera och prata med henne, om mina år i 5-6 klass.

Jag var mobbad, och hon såg ALDRIG det, sedan var hon inte bättre själv mot mig! Hon umgicks med föräldrar till mina klasskamrater och då kan ni tänka er resten!!
Tex mina teckningar kom aldrig upp, jag tittade i min provräkningsbok för ett tag sedan. Röda bockar prydde en del tal..Men vet ni vad!! Talen var rätt!! Hur i helv..gick det till??

Tänk det kunde hon inte förklara!! Jag kände att jag hade övertaget och jag var så lugn!!
Hon hade aldrig under alla år fått ngn kritik som lärare, och hennes försvar till mig var..

Ni var första klassen jag hade, jag var ju ny och ville prestera och göra bra ifrån mig!!

Skitsnack!! Jag hoppas att jag förstörde hela hennes lördag, och för min del kändes det så bra!!

Nu önskar jag er alla, en fortsatt ljuvlig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika


1 kommentar:

  1. Heja Heja Dig!! :D Det var modigt gjort. Och jag förstår att det var skönt efteråt. Det skulle jag också vilja göra till två lärare som jag hade. De hade sina "gullebarn" och de försökte inte dölja det heller. Den ena såg inte heller att jag blev retad.
    Dålig bortförklaring. Ha det gott. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika