tisdag 7 mars 2017

Vinter...Nya glasögon...fika..och kusten..!!

Hej på er!!
Var tvungen att titta två gånger här i bloggen..och jo visst är ju drygt en vecka sedan sist!!

Men jag förstår inte..hur är det möjligt och var tar tiden vägen??

Hur som helst..så går jag då tillbaka en vecka...

För en vecka sedan var det ju semmeldagen...Jane var här på förmiddagen och sedan på kvällen kom Lisa..på kaffe och då hade jag gjort en minisemla! Tycker att det är precis lagom med en sådan liten!

Det var ju sista februari..och nu är vi redan inne i Mars!

I onsdags var jag då och hämtade mina nya glasögon..större än jag tidigare haft..och lite ovant med så mycket båge!Dom fungerar ganska bra..men måste tillbaka nu i veckan och få dom justerade ännu mera! Sen ger jag det en ny chans!! Dom fungerar bra på nära håll men sämre på långt..så med lite justering kanske det blir finemang! Eller det måste det bli!!

Ni som hängt med här ett tag..vet ju vilka problem jag haft genom åren!

Efter att jag hämtat glasögonen åkte jag hem till Ann-Louise..och var där hela dagen. På kvällen var jag så hemma hos Lisa.

När jag kom hem från A-L..så hade jag varken värme eller varmvatten. Tänk så beroende man är..att allting skall fungera!!
Var ett brott på en fjärrvärmeledning..så vatten och värme kom tillbaka på natten.

Fick göra som dom gjorde förr...värmde vatten när jag skulle tvätta mig....

Torsdagen var jag hos Liselott på fm..och sedan var det en lugn dag!

I fredags var jag uppe tidigt..och gjorde en äppelpaj..för Karin kom hit på fika. När hon sedan hade åkt..tänkte jag..jag åket hem till lilla mamma! Så smsade henne..packade och så åkte jag till kusten!

Fredagen åt och drack vi gott..och sedan slappade vi vid tv:n.

Lördag förmiddag åkte vi till Kungshamn och fikade på Hamnbageriet. Sen var det skidor på tv..

När jag sedan tassade upp tidigt på söndag morgon och tittade ut...ja då BLÅSTE och SNÖADE det!!
Vilken dag..phu..tur att det var både Vasaloppet och 5 milen..så vi var inne hela dagen!!

I går morse hade det sluta snöa..men det blåste och var så kallt!
Skottade på framsidan och även balkongen. Snön är ju så tung..så det var lite jobbigt!
Slappade  annars även i går. Så denna helgen har verkligen gått i det lugna tecknet!!

I morse efter frukosten åkte vi till affären så att lilla mamma fick handlat lite tunga saker!
Sen fikade vi..och efter det åkte jag hem.

Var vägen om J och N och skottade även där!!

När jag sedan kom hem..plockade jag upp allting..och som tur var fanns det tvättid..så det gör jag nu..tvättar alltså!!
Senare kommer Lisa hit.

Ja mina vänner, det var min vecka..och jag hoppas att ni alla där ute har det bra!!

Tänk..nu är det bara några få dagar kvar..så kommer Josefine och Niklas hem..från sin fantastiska bröllopsresa!!
Har fått så många vackra bilder...och det ser ut..precis som man tänker sig..att det skall göra..i Västindien!

Önskar er alla en fortsatt fin dag...

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Trevlig helg Annika :) Roligt att du skriver på min blogg. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika