söndag 19 februari 2017

Göteborg, en upplevelse!!...Demat..och fika stunder...!!!

God eftermiddag!!

Vädret?? Ja vad säger man...grått...dimma..och regn...så är vädret fortfarande här!!

Hoppas ni har det bra..och vissa av er kanske avnjuter sportlov med barnen och andra av er..kanske jobbar och står i!!

Jag jobbar lite ibland annars så förgyller jag mina dagar med att umgås med nära och kära..en och annan fika blir det också..ha ha!!

I onsdags fikade jag hos Liselott, var faktiskt underbart väder..sol och vindstilla.
Jag passade på att dammsuga av mattan på balkongen och tog bort persiennen mellan balkongdörren!
På kvällen var jag hos Lisa.

Sen kom torsdagen och då åkte jag på morgonen till Göteborg...kan säga att det var en upplevelse som går till historien!!!

Kör som jag brukar..igenom Tingstadstunneln och vidare mot 5:an.

När jag närmar mig..ser jag att dom grävt upp hela vägen så..man leds genom Götatunneln..jaha ja..och sedan då??
Av mot Järntorget..och vidare mot Brunnsparken..visste ju åt vilket håll jag skulle..men vad händer??

Jo helt plötsligt är jag vid Brunnsparken..men i buss och spårvagns fil...och där får jag stanna..pust..buss framför och spårvagn bakom..lite svett blev jag..sedan gjorde jag u-svängar..ringde Anki och så " Jag vet inte var jag är"..Va säger hon..vet du inte var du är..jo klart jag visste..men hur tar jag mig till 5:an?

Inser att det gör jag inte utan efter div trixande så hamnar jag i p-huset Kompassen!! Tja det var också en upplevelse!! Skall jag till Gbg framöver blir det en annan väg eller också tåget!!!

Kan säga att det var skönt att sätta sig på Brogyllen tillsammans med Anki efter det!!
Alltid lika mysigt att ses och Tackar för fikat!!

Fredagen var det så dags för att dema på Coop, Torp. Det var Risenta igen och det gick faktiskt bättre än sist. Men detta med att stå och laga mat..är inte riktigt min grej! Sen klart att kroppen tar stryk..stå i 7 timmar är väl inte så bra för min kropp.men det går!

I går var det så frukost hos Lisa..sedan var vi på Torp och även på IKEA. Köpte en matta till köket. Men det blev tyvärr inte bra, så den lämnade jag tillbaka i dag!

Kvällen i går var jag hos Lisa på mat, och jag hade med vinet. Så gott och trevligt!

I morse efter frukosten hämtade jag Yohanna, så åkte vi först till IKEA med mattan och sedan blev det fika på EH. Alltid lika mysigt att ses!

Nu skall jag äta middag och sedan hem till Liselott.

Så mina vänner, nu önskar jag er alla, en fortsatt mysig söndag!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



1 kommentar:

  1. Vilken tur du har som har så nära till IKEA. Vi har 23 mil enkel resa till Sundsvall. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika