torsdag 20 oktober 2016

Att sälja sin bil...fika... och Maltes stig...!!!

God eftermiddag på er!

Dessa 50 nyanser av grått, har vi verkligen sett prov på den senaste veckan!! Blåst har vi haft av och till...även lite duggregn, har vi också belönats med..haha.
Sen vissa dagar har det varit ganska skön luft, trots få plusgrader!

Tja..tillbakablick igen!

I söndags fikade jag hos Liselott och på em var det fika hos Lisa.
Gjorde jag då ingenting annat än fikade? Jo, jag rensade bland prydnadssaker. Så nu har jag en del som skall ner i förrådet! El skall jag kanske slänga el lägga ut på köp och sälj?
Ja ja det får väl ligga till sig i en kartong i källaren ett tag!

I måndags tvättade jag och sprang.
Sedan gick jag till Yerba. Som jag tidigare sagt, tycker jag att det är så skönt "att bara vara" ibland!

 Kunde inte riktigt njuta, för det satt ett par kvinnor vid ett annat bord, varav den ena nog älskade..att både höra sin egen röst och skratt! Men jag, uppskattade det inte!! Jag vill inte höra det hon pratade om, och tanken slog mig!! Tänk om jag känt denna kvinna som hon pratade illa om!!
 Hösten har verkligen kommit..alla dessa ljuvliga färger, helt fantastiskt!

Då var det ju det där med bil. Som jag skrivit tidigare, hade min mamma bestämt sig för, att nu får det vara nog med bilkörningen! Så hon best sig för att nu skall hon sälja sin bil!
Vi har haft lite olika förslag, men det löste sig så bra, så en bekant till henne köpte den!
Så tror ni att min lilla mamma är glad? Jaaa självklart!! Så bilen överlämnades i måndags, och hon är så lycklig!!

I tisdags åkte jag till Ann-Louise, och så började vi med att gå Maltes stig!
 Så otroligt vacker promenad...
 och jag verkligen älskar skogen...

alltså kusten med sina kala klippor har jag aldrig varit förtjust i..men däremot skogen!! Undra om det kan bero på, att delar av mitt hjärta finns i Småland!?

På hemvägen hämtade jag Josefine och så var vi på Torp.

I går var Liselott här på fika. På eftermiddagen var det återigen dags för Torp med Josefine och i går kväll var Lisa här.

Tänk då är det redan torsdag!
På förmiddagen var jag hos Jane på kaffe och nu sitter jag här och bloggar.
Annars blir det en lugn torsdag!

I morgon skall jag sedan få min efterlängtade B12-spruta! Skall bli så skönt! Skall då även ta upp att tyvärr måste det skickas ny remiss till ortopeden, för min höft har blivit sämre..och det sista har det gått fort med försämringen!

Men nog om det!!

Nu mina vänner önskar jag er alla, en fortsatt mysig dag!

" Glöm aldrig, att behandla andra så som du själv vill bli behandlad"!!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin och bra vecka Annika. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  2. Fy o sitta o prata skit om nån annan så;(.Bra o smart av din mamma att själv bestämma sig för att sälja sin bil.Så gjorde min pappa också! Hoppas du har lite sol som jag har just nu...i allafall.Kram Gunills

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika