tisdag 7 juni 2016

Mors dags presenter...bl a..!!!!

Hej på er!!

Ja då har det nästan gått en vecka sedan sist!!
Så vad skall jag då berätta att jag gjort?? Massor!! Kan ju börja med vädret! Säger bara fantastiskt!! Har ju varit sol och varmt i flera dagar...blåst då?? Jo visst, men det är vi ju vana vid här på kusten!

I torsdags var det studenten här i stan, så då träffades M-L och och jag på Lejas, sedan satt vi där länge och tittade på alla fina studenter!
På kvällen var Lisa här.

I fredags morse sprang jag tidigt till Josefines jobb. Hon hade min bil och jag behövde den, så då förenade jag nytta med nöje.
Åkte sedan till faster, hade med rabarberpaj som jag gjort, och innan jag åkte hem, lagade jag middag.

Utsikten från fasters hus är inte så illa...


På hemvägen stannade jag till en stund hos Ann-Louise. När jag satt där fick jag sms av Lisa, om vi kunde ses på en fika. Självklart, så när jag kom hem hämtade hon mig, så åkte vi till Snäckan. Hennes morbror hade avlidit tidigare på dagen.

Var sedan en snabb sväng hos T på kvällen.

Lördagen började jag med frukost hos Lisa. Sedan var det dags för min första Mors dags present!!

Yohanna hämtade mig vid 10.30 och så åkte vi i väg till Marstrand.

 Carlstens fästning tronar på Marstrands ön.
När vi åkt färjan över, gick vi och tittade lite, och sedan var det dags för fika...
 Härligt att sitta och njuta av solen och titta på alla människor som gick runt. När vi fikat klart gick vi backen upp till fästningen....
 Målet var nämligen att gå med på en guidad tur. Vi har gjort det förr, men det var så längesedan så minnet behövde friskas upp!
Var en så duktig guide och väldigt intressant! Hon pratade bara lite om Ann Rosmans "Mercurium", för hon rekommenderade, att dom som inte läst boken skulle göra det!! Jag håller verkligen med!!
Sedan pratade hon en del om " Lasse-Maja"!

När turen var klar gick vi högst upp och jag kan säga att utsikten är otrolig!!



Vi hade verkligen en heldag. Så Tack Älskade Yohanna för detta! Är en dag att plocka fram när höst stormarna viner utanför fönstret!!

I söndags morse började jag med en löptur.Sedan var Lisa här på frukost. Efter den var det dags för Josefines Mors dags present! En heldag i Göteborg!!
Jag hämtade henne och sedan bar det av.

Vi började givetvis med en fika på Cappuccino, som tur var hittade vi en plats i skuggan, för jag kan säga att det var varmt!


Vi gick sedan lite i affärer, innan det var dags för en tur in i Trädgårdsföreningen...Där satte vi oss i gräset, och även där blev det i skuggan av ett stort träd...
 Underbart att känna svalt gräs under fötterna...

 Vad mumsade jag då på?? Jo en lyckokaka...

Innan vi sedan åkte hem..avslutade vi Göteborgs turen med en glass!
Tack Älskade Josefine för en så mysig dag! Även denna plockar jag fram till hösten!

Kvällen tillbringade jag hos T.

I går var det så Sveriges Nationaldag!
Började den med att tvätta. Efter det åkte jag ut till Gustafsberg, där Susanne mötte upp, och så gick vi till Snäckan.
Det var så mycket folk på Gustafsberg, eftersom det var lite olika aktiviteter och vädret var ju underbart!




 Som alltid när jag träffar Susanne blir det mycket skratt, och i går var inget undantag!! Ljuvligt att skratta så tårarna rinner!!
Tack för en så trevlig dag!

Josefine och jag var på Torp en sväng efter det, och sedan blev jag bjuden på fika hemma hos dom! Tackar för så god kaka!!
Kvällen var jag hos T.

Då var det dagen i dag...
Vädret varit växlande fast mest sol, men blåser..!!

Sprungit på morgonen, efter det var jag i Ljungskile och fick B12. Var välbehövligt kan jag säga!
Mötte sedan upp Josefine, för hon var hos sömmerskan med sin brudklänning, ett "band" som skulle sys fast i midjan.

Efter det gick jag till Yerba och fikade med M-L. Har sedan suttit på balkongen och ätit middag och läst en bok. Underbart!

Men nu mina vänner, skall jag sluta detta långa inlägg!! Så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


2 kommentarer:

  1. Vilka dagar du haft! Helt fantastiska! Jag har läst allt och det går i ett. Och det gör det här också, har typ några minuter nu innan jag sätter igång igen. Vi har fullt hus och alla fyller år och idag blir det gäster och imorgon blir det heldagsgäster så det är fullt upp.
    Jag hade tänkt skriva till dig och önska alla en fantastisk helg, men jag skriver nu om jag typ "inte får tider över"!! Ha en fantastisk lördag och njut och gråt inte föööör mycket och hälsa brudparet från oss här! Stora kramar till er alla!

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga dagar du har :) Jag var till Marstrand för några år sedan. Vi var också på Carlstens fästning. Jättefint. Skulle gärna åka dit igen. Här blåser det friska vindar. Tycker synd om studenterna som ska åka runt på lastbilsflak senare i dag. Själv ska jag åka till Östersund med Moa och mamma. Moa ska träffa doktorn. Sedan ska vi göra några ärenden. Många fina bilder som du delar med dig. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika