söndag 29 maj 2016

Mors Dag...och demo...!!

Hej på er, och Glad Mors dag!!

Här är en mulen och grå dag, även regnat lite.

Mors dags firandet började i går för mig!

Jag startade morgonen med en löptur och sedan var jag på frukost hos Lisa. När den var avklarad gick jag till E H där M-L väntade.

Hem och gjorde....

 Så kom Yohanna och Josefine på fika....
 Så mysigt att träffa mina Älskade döttrar!

Jag hade klart och tydligt sagt ifrån att jag inte ville ha någonting, men fick ändå..och det bästa jag kan tänka mig!!!

Yohanna och jag skall åkt till Marstrand och gå guidad tur på Carlstens Fästning nästa lördag..så det var hennes present! Vi har ju båda läst Ann Rosmans "Mercurium", så nu får vi förhoppningsvis se var Metta Fock Ridderbielke satt. Hon är den enda kvinna som suttit på Calstens Fästning!

Av Josefine fick jag en heldag i Göteborg nästa söndag! Jag Tackar igen och niger..det var dom mest fantastiska Mors dags gåvorna jag kunde få!!!!

I dag är det då....


 Startade dagen med att Lisa kom på frukost...sedan åkte vi till Trollhättan och minneslunden..är i dag två år sedan hennes mamma gick bort..så det blev en blomma och ljus.

Därifrån åkte vi sedan till Vänersborg för att fika...

Kan säga att som det blåste från Vänern.....

Fika gjorde vi på Skräcklan....

Blev bjuden...Tackar igen för det!

Nu är jag hemma sedan en stund, skall strax äta middag och städa av lite. Sen ikv kommer Lisa på tårta..kan ju säga att det blev en del kvar i går!!

Passar även på, innan jag slutar att gå tillbaka några dagar!

I onsdags fikade jag med M-L på morgonen..vi gick till Blomsterkroken för omväxlings skull. Sedan hämtade jag Josefine och så åkte vi till Torp.
Karin kom på rabarberpaj på em..och kvällen var ju ljuvlig..så då åkte Lisa och jag till Snäckan.

I torsdags, sprang jag på morgonen..
Sedan var jag på Maxi Överby och "demade" Heinz senap och ketchup..även grillkorv. Jobbade 11.00-19.00. Var lite folk.

Fredagen var det också Överby, men jobbade 10.00-18.00. Lite mer folk..men måste säga att vissa arbetsplatser har så konstig stämning bland personalen!! Inte hejar man eller pratar..säger då det!

Kan ju säga..att när jag jobbat två dagar i sträck..och sedan vaknar morgonen därefter..så förstår jag varför jag inte jobbar heltid!! Kroppen håller tyvärr inte!!

Men nu mina vänner, så önskar jag er alla en fortsatt ljuvlig söndag!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika








1 kommentar:

  1. Kul att läsa om dina dagar! Och ja, det där med att arbeta fulltid, det förstår jag att man förstår att man inte orkar när man prövar på och har en diagnos. Men det kan kanske vara lite bra för självkänslan och skuldkänslan, att man prövar på och vet, att det här går inte mer än så här! Gud vad jag svamlar....men jag vet att du förstår vad jag vill ha sagt!
    Och vilka fina presenter du fick! Tänk att dina döttrar känner dig så väl! Lyckliga du! Och dom!
    Snygg tårta! Är jag förvånad? Nej. För jag vet ju!
    Ja, precis, vi satsar på efterwedding och premidsommar! Det måste gå!
    Kramar från alla här!

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika