tisdag 24 maj 2016

Fallskärmshopp....så modigt..!!!!..och filminsp av "101-åringen..."

God morgon på er!!

Ännu en mulen dag, men ganska varmt. Sista dagarna har vi haft mulet men luften har varit så "klibbig"!

I fredags morse sprang jag ännu en gång i regn..eller rättare sagt det öste ner när jag kommit en bit. Efter frukosten så åkte mor och jag till Torp. Var en lugn dag.
Tittade sedan på Let´s Dance på kvällen, rätt som vann? Mig spelade det ingen roll, vem som gjorde det.
Sedan kan jag ju säga att det var längesedan jag skrattade så, som jag gjorde åt Davids parodi på dom olika dansarna!

På lördagen fikade mor och jag på Lejas..

Gick en sväng på stan och sedan var det BlomsterLandet. Jag köpte några växter till balkongen, så nu är den färdigpyntad!
Mor åkte sedan hem. Jag städade riktigt ordentligt och på kvällen kom Lisa hit.

Så var det söndag och dagen F..som i fallskärmshopp!

Men jag började med att tvätta..och som vanligt blev det en löptur under tiden. Sen kom Lisa hit på frukost.

Ja sedan var det då äntligen dags, att åka till Vårgårda för Yohanna skulle göra sitt tandemhopp!
Nu var det fjärde gången som hon bokade, för tidigare har blivit inställda pga vädret.
Så vid 14-tiden åkte hon, Josefine och jag i väg.

Nu kommer en kavalkad av bilder..och jag måste säga..Yohanna jag är så stolt över dig, och att du verkligen vågade!!!


 Här är "hangaren" som dom samlades i och fick ta på sin utrustning...
 Här är planet...som hoppen skulle göras i från.
 Så här ser man då ut..när man är färdigklädd...
 På väg ut mot planet...Yohanna skulle alltså göra ett tandemhopp och hade världens gulligaste kille som skulle flyga med henne. Hon hade även bokat en fotograf som skulle vara med under hoppet!
 In i planet...
 och här kommer dom..var alltså flera som hoppade..bl a en kille som fyllde 40-år den dagen. Blev överraskad av frun bl a att han skulle få hoppa..och han liksom jag var så höjdrädd...
 Här kommer Yohanna....

 Yohanna med sin "hoppare"...
 Kan säga att hon var så glad och lycklig..euforisk kan jag verkligen säga!! Hur var det då med den höjdrädda killen?? Jo..han skulle kunna tänka sig att gå en kurs i fallskärmshoppning!!

En fantastisk eftermiddag!!
 När vi sedan kom hem åkte Josefine och jag till Snäckan där Niklas mötte upp. Vilken kväll så ljuvlig..varmt och skönt!!

I går morse var jag hos tandläkaren..och på vägen dit..hamnade jag mitt uppe i filminspelningen av " 101-åringen som klev ut genom dörren och försvann..."
Är en uppföljare till "100-åringen...."

Alltid kul att se vilket jobb som läggs ner, för att göra tagningar, som sedan blir en film.
Inspelningen fortsätter även i dag..här i stan.

Efter tandläkaren (vilket gick finemang) så gick jag hem till Liselott och fikade. Efter det träffade jag M-L på Lejas.
Kvällen i går var jag hemma hos T.

Ja då var det dagen i dag...

Har varit ute på morgonen och sprungit..och nu är frukosten avklarad..och om en stund, skall jag åka hem till Ann-Louise..

Så mina vänner..nu önskar jag er alla, en fortsatt ljuvlig dag!!

Avslutar med en bild som fotografen tog i luften...

Fritt fall. 200km/tim. 4000 meters höjd!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



3 kommentarer:

  1. Oh, då ska jag inte åka in till U-a idag, för då bara jagar talangscouterna mig.......! Låter kul att dom använder U-a när dom spelar in film!
    Och vilket hopp! Så roligt och härligt det ser ut. Jag hade kanske kunnat tänka mig ett tandemhopp, men ensam, nääääeee, lite för kusligt att bara slänga sig iväg. Hon ser i alla fall jättelycklig och glad ut och det förstår jag. Roligt att hon hyrde en fotograf också! Häftigt alltihopa!
    Kramar Agneta

    SvaraRadera
  2. :D Va modigt och tufft gjort. Måste ha blivit ett riktigt endorfinpåslag. Härligt minne. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  3. Träff, nja, nu har jag det tjockt framöver ett tag, mycket Gbg också, så vi kan väl se hur det ser ut. Alla, jag menar alla, fyller dessutom år här under ett tvåveckorsperiod. Vi får ha det i agendan framöver! Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika