fredag 29 januari 2016

Ny bekantskap..förkylning.."demos"..och sova dåligt...!!

God morgon denna blåsiga och regniga dag!

Blåst har det iof sig gjort dom senaste dagarna..men inte regnat ngt speciellt

Tänk..jag undrar vad det är som gör, att jag vaknar varje natt runt 02.00-02.30. Klarvaken och kan inte somna om!!
Jag kan säga att det årr väldigt få timmar som jag sover numera!!
Hur kan man vara klarvaken vid den tidpunkten..och varför är jag inte trött på dagen?? Känns som om kroppen på ngt sätt går på högvarv...och kanske är det så..inte vet jag!

I onsdags förmiddag gick jag till Lejas, för jag skulle träffa en granne där. Vi har pratat när vi setts på gården..men aldrig så här. Vi träffades 10.00 och fikade till 13.00. Har man mycket att prata om då?? Trots att man inte känt varandra tidigare...fniss...

Efter det gick jag hem till Liselott en stund.

Har känt sedan i lördags att jag nog håller på att bli förkyld. Jag som aldrig blir  det annars..Men som sagt kände lite av halsen i lördags...sedan hade jag ont ett par dagar...nu är jag ist tät i näsan och det har satt sig på mina stämband!
Ja ja..går väl snart över..och jag känner att jag har inte tid att vara sjuk!!

I går var det sedan dags för att "dema" på Maxi på Torp. Där stod jag mellan 10..00-18.00 och "demade" tre sorters ost.
Var så lite folk och handlade, men jag tycker ju att det är så kul!! och dom som var i butiken smakade, och köpte framförallt en av ostarna!

Så i dag blir det detsamma...hoppas på mera folk...för tiden går lite fortare!

Ja...så i morgon är det då dags för lilla mamma att flytta, tvärs övr gatan till en mindre lägenhet..men om det får ni höra i nästa inlägg!!

Så nu önska jag er alla, en härlig fredag och en mysig helg!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Asch, då, förkyld, tröttsamt! Hoppas det snart går över, för det är lite mer jobbigt att bli förkyld när man är i "vår" (jaja, jag vet, där leder jag mycket....) ålder....hahahha, än när man var 20! Då var det som strunt samma, men nu blir man lite seg.

    Kul att träffa grannen....!!!

    Vi har "Tor" här idag! Det stormar och regnet piskar på rutorna och det är 8 gr varmt. Inte favvoväder så klart.

    Hoppas det är kul på demon idag! Lycka till!

    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika