måndag 1 februari 2016

Flyttat för lilla mamma...Tack Yohanna, Josefine och Niklas!! Ni är Guld värda!!!

God morgon!!

Ser ut att bli en helt annan dag..vädermässigt än vad jag sett på tv:n.
Just nu ser det ut som om det skulle bli sol..och det är vindstilla! Skall ju bli blåsigt och massor av regn..hoppas att vädret på tv:n var fel!!

Ser nu, att det är stormen " Henry " som är på väg!! Runt 13.00 skall det bli ett riktigt oväder!!

Då vaknade jag ungf samma tid i natt..tur att jag har tv i sovrummet...somnade sedan en liten stund, innan det var dags att gå upp och tvätta!

"Demot" i fredags gick finemang. Är ju som sagt så kul. Enda nackdelen var väl att jag var så hes...och det har jag varit hela helgen!

Då var det i lördags och dags för mamma och flytta.

Börjar med att niga och Tacka Yohanna, Josefine och Niklas för hjälpen!!! Ni är verkligen Guld värda!!

Yohanna och jag åkte ut på morgonen, och när vi kom dit var redan min kusin och hennes man där.
Började med frukost...sedan kan jag säga..att vi slet..Yohanna; Roger och jag! Vi körde lådor i flygande fläng. Mamma och Ulla var i den nya lägenh och tog emot.

Sen kom Josefine, Niklas och Magnus, och då bar det i väg med möblerna.
Kan säga..att när vi var färdiga såg det ut som ett slagfält i hennes nya! Städningen och fix i gamla stod Ulla för!

När vi fått in allt åkte Josefine, Yohanna och jag till Bella Gästis och beställde pizzor.
När vi gick ur bilen..blev himlen så konstig...

 Vi hade ju haft tur..inget regn...

 Men sen drog ovädret in!! Kom en hel del snö..på bara en liten stund!
Tänk vilken tur vi hade, att vädret under flytten varit bra!!

När vi sedan åkte hem..kändes det så där..att lämna mamma med allt detta! Så jag åker nog dit i morgon igen och hjälper henne.

I går fm var M-L och jag på Torp och även på Ikea en sväng. Kvällen var jag hos T.

Men nu mina vänner, skall jag hämta tvätten och sedan hem till Liselott en sväng.

Så jag önskar er alla, en fortsatt mysig dag!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Haha, ja, den himlen känner jag igen! Och den var full med hagel på oss!
    Så duktiga ni varit! Och vilken bra hjälp, vilka starka energifyllda som hjälpte till, så skönt att veta att man har det så! Duktiga tjejer och killar!
    Ja, förstår om du känner att nu sitter din mamma där bland allting. Behövs en godhjärtad dotter som du som hjälper till lite mer! Då blir hon nog glad!
    Vi har snö här vi!
    Kramar Agneta

    SvaraRadera
  2. Åh har din mamma flyttat till ny lägenhet? Tur man har barnen som hjälper till! Ja nu är det snö,snö...som dalar ner...Snart ska jag till sjukgymnasten igen! Det går i ett:) Kraam Gunilla ♥

    SvaraRadera
  3. Hoppas Henry var mild i sitt framfarande!?
    Så fina bilder du bjuder på, himlen ser både magisk och lite läskig ut på samma gång. Hoppas din mamma kommer trivas i sitt nya hem :)
    Kram och ha en fortsatt fin vecka!
    /Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika