fredag 27 november 2015

Julgala på Scandinavium....!!!

Go kväll!!

Alltså vilket väder...grått..grått och grått. Blåsigt och regn...jag vill ju ha snö..och gärna nu...eller helst i går!!

I går morse, tog jag på mig en tröja över pyjamasen och så gick jag till "kontoret" som Serneke har här på gården.
Pratade med Daniel om min kyl/frys...så nu kommer det en ny  nästa vecka. Tänk, att man måste strida om allting!
Sen var det återigen dags för avloppet på toaletten och även att det inte blir ngn värme på elementet i köket...om jag är trött och less på detta?? Jaa...så fruktansvärt!!

Sen fikade jag med Lisbeth på Lejas...

Niger och Tackar igen...då jag blev bjuden!!

På eftermiddagen var det då dags att hämta Josefine och så åkte vi till Göteborg. Vi började med att hämta biljetterna på Scandinavium till...

 Det var så kallt att stå i kön..så vi skyndade sedan vidare till...
 Le Pain Francais...
Sen vidare till NK och tittade på julskyltningen..i år är det årtionden....
 Så här var mitt årtionde...


Sen var det dags för Julgalan...

 Så många bra artister.... Ola Salo...sjöng den magiska " Halleluja "...
 Darin....
 Miss Li..vilket "litet" energiknippe!! Tänk om man hade hälften av den....

 När Hasse Andersson sjöng "Änglahund"...då kan ni tänka er resten..alla sjöng och klappade takten...

 Lena Ph...och Jill Johnson...
 Måns Zelmerlöw..och Petter var ochkså med..och den som ledde hela galan var David Hellenius!
 Tänk så fort tiden går när man har trevligt...!!
Så jag säger Tack Josefine, för en så mysig och trevlig eftermiddag/kväll...och Tack för biljetten mm...

Var hemma vid 00.45 och då stupade jag i säng!!

I morse gjorde jag klart det sista...
 Blir inte så mycket mera julpynt än detta i år...tycker att det räcker så gott!!

Sen var det dags att åka och byta till vinterdäck. Efter det kom lilla mamma..för hon skulle bes bilen. Vi åkte därifrån till Göksäter, där vi började med...
 Kaffe och räkmacka...sedan gick vi runt och tittade ..jag köpte bl a en röd och vitrandig trasmatta till köket.

När vi kom hem gjorde jag pizza och till det blev det ett glas öl...så gott.

I dag fick jag då svar från min läkare..ang röntgen av mina händer. Har väntat på detta papper..och det var som jag trodde..."att dom misstänker en reumatisk sjukdom"..hon har skickat remiss till reumatolog..men är inte säkert att jag blir kallad.

På något vis har jag ju förstått och misstänkt detta...eftersom jag mått som jag gjort och gör..! Nu är det som det är..och det gäller att göra det bästa av allt!! Vilket jag gör...!

Men nu mina vänner...så önskar jag er alla, en fortsatt mysig fredagskväll och en ljuvlig helg!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. Hej hej..Skönt att få veta hur det är ställt med kroppen,ofta har man ju på känn eller anar,men man vill ha det bekräftat) fina bilder du bjuder på,juligt :) hoppas på lite vitt nu då!trevlig helg<3 kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej fina Annika! Verkade jättekul med julgalan,undrar om det är det mannen bjudit mig o dottern på i dec.Fast detta kanske bara är i Göteborg? Jasså du får strida för saker som ska göras i lägenheten? Guud så tråkigt! Är glad att vi är våra egna vaktmästare här då:) Idag ska vi iväg till min ene bror som fyller 59 år...Ska bli skoj! Kram på dig ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  3. Nu är jag faktiskt lite avis, Ola Salo och Halleluja, det är svårt att smälta att jag inte var där och fick höra just det! Vilken fantastisk gala, varför har jag inte hört talas om den.....!!! Vad är det för en flicka i gul klänning intill Hasse Andersson?

    Vilken dag ni hade, med fika och julskyltning och hela köret! Fantastiskt. Men du, vilken sen kväll för dig! Då sov du väl också gott!

    Så fint du har gjort på chiffonjen! Riktig jul.

    Varför tror du inte att du blir kallad till reumatologen? Om man misstänker reumatisk sjukdom, får man inte komma dit då? Fast jag har hört just det från andra.....märkligt.

    Men du, elementet och avloppet också.....nu blir jag också trött. Jobbigt, jobbigt.

    Idag ska jag försöka pynta lite här, var lite låg med världens huvudvärk igår, så då fick jag inget gjort. Och vädret kanske gjorde sitt till också, fyyyy, vilket väder det var, men idag tittar faktiskt solen fram! Men ingen snö.......

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja tiden går fort när man har trevligt !!!
    Jag vill också ha snööö.....hoppas den kommer snart...vi har regn och blåst här nu !!!
    Ha en fin första advent !!
    Kram

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika