måndag 30 november 2015

Helg och snö....!!

God måndagsförmiddag på er alla!!

Här har helgen passerat i ett huj! Alltså ännu en gång..var tar tiden vägen...och tänk i morgon är det 1:a december!!

Men jag gör som vanligt! Går tillbaka några dagar!

I lördags morse efter frukosten, åkte lilla mamma och jag till Torp. Där fikade vi på Briggen och sedan gick vi och tittade lite i affärerna.

I går så var det ju 1:a advent...

 Visst är det vacker med levande ljus...en låga som brinner så stilla...mor och jag satt i köket med massor av levande ljus och njöt av frukosten..!!

Sen var det dags för fika på Lejas....
 Pepparkaksrulltårta med lingongrädde. Även M-L kom dit så hon satte sig hos oss.
Vi gick en sväng på stan..var julskyltning men det blåste och var så kallt, så det blev bara en liten sväng.
Mor åkte sedan hem.

Var på fika på eftermiddagen hos Lisa, och direkt därifrån hem till T,

När jag sedan gick hem därifrån, snöade det...

 Men var så blött..och jag hade inget paraply..så blöt var bara förnamnet!

Innan jag hoppade i säng, pyntade jag klart min lilla gran i sovrummet...

I dag är det mulet och grått. Blåser en del, men inte alls som det gjort och gör söderut!

Vad händer i dag då??

Jo reparatörer är här för det är stopp i toaletten, igen!
Sen skall  jag hämta T, för han skall lämna sin bil på service. Kan tänka mig att det blir en sväng till Torp, och i eftermiddag skall Josefine och jag dit.

Men nu mina vänner, skall jag ta en kopp kaffe...så jag önskar er alla, en fortsatt mysig dag!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Vilken otroligt söt gran du har i sovrummet! Och så fint med ljus. Jag har bara lyckats få ordning på ljusslingorna ännu. Ja, ni hade snö ni, det berättade mannen min som passerade U-a igår. Inte här, här är det vår.
    Jamen, en liten träff innan jul ska vi väl hinna med! Trots våra fullspäckade scheman.......
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej finaste Annika :) Tycker om att läsa din blogg. Du gör alltid så mycket trevligt och mysigt. Julgalan måste ju ha varit alldeles underbar. Vilka härliga artister som var med. Trist med vädret. Här är det vinter. Några minusgrader. Den kom så plötsligt i år. Efter första riktiga snön så la sig den. Kramar Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika