onsdag 25 november 2015

Städning....mysfika...och långfika....!!!

Go kväll på er!!

Hoppas ni har det bra..vissa av er kanske har snö..vilket jag också skulle vilja ha, ist för detta gråa, regniga och trista väder!!

I går morse var det så återigen dags för städning hos faster. Alltså hur fort går 14 dagar frågar jag mig igen!!
Vi fikade, jag städade, bytte gardiner och tog fram ljusstakar och stjärnor..och lilla faster var så nöjd och glad!!!!

Sen åt vi middag och efter det styrde jag kosan hemåt. När jag parkerat bilen var det dags att gå hem till Liselott på fika.
Hem, hämtade bilen och så åkte Josefine och jag till Torp. Hade en så där mysig fika...som bara mor..dotter kan ha!! Skrev ju här om dagen...att det är så fantastiskt att sitta där med sin dotter och prata om allt mellan himmel och jord!!

Jag är så stolt och så glad över mina fantastiska döttrar!! Tänk ännu en gång...att jag fått förmånen att vara deras  mamma!!

I dag var det dags att kliva upp tidigt..och så ner i tvättstugan! Känns som om man går upp mitt i natten..det var  mörkt och regnet vräkte ner...vad klockan var?? Jo 06.00.

När jag var klar med tvätten, åkte jag till köksaffären Spisen. och där träffade jag en så trevlig säljare!
Berättade för honom om min kyl/frys.

Han trodde knappt att det jag berättade var sant!

För det första så skall man inte ha +8c i kylen utan mellan +4 - +5c...sen skall man absolut inte ha minus grader..och det kan möjligen skilja en grad i kylen..men absolut inte som jag har det..mellan +10 . +12c.
Hör jag ingenting från Uddevallahem i morgon..blir det till att ta ytterligare en sväng med Daniel!

Sen har man enligt konsumentköplagen rätt till en ny kyl/frys om man haft reparatör tre ggr hos sig!! Det har jag haft!!

När jag var klar där, åkte jag till 2 Fröknar, dit även Agneta kom...

 Vi träffades11.00...och var kvar till nästan 16.00...

 Har vi mycket att prata om?? Ja så klart..och kan ni tänka er...det är inte tyst en minut.
Det roligaste av allt var när servitrisen kom och tittade..och spontant utbrister..." Är ni kvar här ännu "...ha ha...sedan gick och och hämtade ytterligare en kopp kaffe åt mig..och sa.." Sitt kvar så länge ni vill..."

Tack för en så mysig dag och framförallt Tack igen för fikat!!

Nu har jag satt mig i soffan..men kanske skall jag plocka fram ljusstakar och stjärnor...funderar lite på det..
Under tiden önskar jag er alla, en fortsatt mysig kväll!!

 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Right!
    Helt underbart! Och vad pratade vi då om, ja, säg det......inte vet jag, men det var viktigt, mycket viktiga saker och det var gott att få dem alla ut ur systemet, vad det nu var.......kramar i fina vädret!

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika