fredag 23 oktober 2015

Sorgens dag......!

God morgon på er!

Jag vet inte riktigt var jag skall börja....men ställer mej frågan, vad är det som händer i vårt vackra land?

Det som hände i Trollhättan i går, kan jag knappt ta in och förstå att det händer här!
Trollhättan är ju ganska nära min egen stad, bara 3,5 mil härifrån...sen spelar det ingen roll var i Sverige det hade hänt..men nu var det väldigt nära.

Jag tänker på alla inblandade, från anhöriga, elever, personal, ambulanspersonal, och poliser. Även givetvis vaktbolag på NÄL. Jag hoppas att dom får den hjälp och stöd som kan behövas!

Att som polis komma till platsen kan man nog likna vid en riktig mardröm. Se döda och skadade..inte riktigt veta var gärningsmannen befinner sig..och när man sedan möter denne och då använda sitt tjänstevapen, är det sista man vill. Så jag hoppas att dessa polismän får det stöd och hjälp som dom behöver!

Jag lämnar detta ämne nu.....

I onsdags var det ett fantastiskt väder....

På morgonen var jag hemma hos Liselott på frukost, sedan gick jag därifrån till Yerba, dit även Yohanna kom. Vi  hade en mysig mor-dotter fika!

När vi var klara kom T och hämtade mej, så åkte vi bl a till IKEA. När han lämnat av mej hemma, tog jag min lilla bil och åkte hem till Josefine. Hon har varit sjuk, så hon behövde piggas upp! Även där var det en mysig mor-dotter fika!

I går var det ett riktigt höstväder! Mulet, regn och blåsigt.
Träffade M-L på fm så vi fikade på Yerba, och på eftermiddagen gick jag hem till T.

I dag är det återigen en fin dag! Solen skiner och det blåser bara lite.

Vad händer då idag?
Jag skall träffa Josefine en stund...och sedan skall jag ev åka och hälsa på Ann-Louise.

Men nu mina vänner, önskar jag er alla en fortsatt ljuvlig dag och en riktigt mysig helg.....!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Usch ja, det är ofattbart!!!! Tänkte faktiskt på dig igår, vet ju att du inte bor långt därifrån och känner ju till ditt tidigare yrkesliv.... Sänder mina tankar till alla drabbade...
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Ja, vad säger man......det håller på att spåra ur fullständigt just nu känns det som.......I USA har dom haft, hittills i år, 45 skolskjutningar. Men nu kommer det närmare och närmare känns det som, det är förfärligt. Världen står i brand och alla dessa flyktingar, såg på tv igår hur dom vadade genom nån flod i kallt vatten.

    Lämnar också det ämnet nu!

    Vet du, jag hade tänkt fråga dig i början av veckan här om en date, men så skulle Peter iväg alla dagar, utom idag, så jag hade ingen bil och då gick luften ur mig. Så jag är på G! Verkligen.

    Fint väder idag! Gott!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Otäckt det där !!...men trots det, så tänkte jag önska dej en trevlig helg!!
    Må så gott!
    Kram bia

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika