tisdag 20 oktober 2015

Hunnebostrand..."stenutställning"...Grebbestad...och sol!!!!

God morgon på er!!

Börjar med att säga till mina döttrar....Krya på er!!! (förkylningstider)

De senaste dagarna har varit helt magiska!! Menar då vädret!! Stålande sol från en klarblå himmel, ingen vind och varmt och skönt!

Åkte ju som ni vet till kusten i lördags.

Eftersom vädret var underbart gick lilla mamma och jag en promenad..genom ett tyst samhälle! Tänk vilken skillnad det var, bara för några månader sedan. Då sjöd samhället av liv och butiker.
Många gillar ju när det återgår till det vanliga igen, men jag gillar när samhället blommar upp. Sen kan man ju även fundera på...hur skulle handlarna klara sig på vintern..om det inte vore för "sommargästerna"!

Mor och jag gick till Udden, och där är det som vanligt en utställning av konst och då mest i sten! Så håll till godo..här kommer bilderna...





 Tycker att det här ser broderat ut...så otroligt vackert...

 Stegen till himlen....
 Ser ut, tycker jag..som ett par som står och kramar varandra...

När jag drog upp persiennen på söndagsmorgonen..möttes jag av denna bild....

Så efter frukosten åkte vi kustvägen till Grebbestad, och där blev det fika...
 Hos " Sjögrens i backen "...

 Efter det, en ljuvlig promenad...
 Vi undrade varför en del människor hade samlats här....
 Man ser inte på bilden ovan, vad som visade sig...och simmade runt..
Men mellan pålarna kanske ni ser en liten liten prick..och det är en säl...så söt!!

Efter promenaden blev det även en tur till Tanums shoppingcentrum.

När vi kom tillbaka stannade vi till på Bella Gästis..beställde pizza som vi tog med hem...

 Kvällen hade en himmel som var otrolig....

I går morse var det så dimmigt...men klarnade och blev ännu en ljuvlig dag.

Vi gjorde lite ärenden och var även till kyrkogården. Sen skulle vi fika...då var det ju höst..och hur var det nu med befolkningen??

Finns inget öppet fik..varken på Smögen eller Kungshamn!! Hunnebostrand har inget alls..så vad gör vi då...
Jo....
 Då åker vi 3,5 mil till Lysekil...enbart för att...

 Fika såklart!! Vi har kul på våra små utflykter..mor och jag!!

Efter middagen var det så dags att åka hem! In med mina saker och sedan vidare hem till T.

Då var det tisdag...och jag har redan bakat en sockerkaka...funderar även på en äppelkaka.

Sen vid lunch, skall T köra hem sin mc:s till sin mor..och jag kör efter i bil.

Nu mina vänner..önskar jag er alla, en fortsatt underbar dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder och vilka utflykter ni gjort! Verkar jättemysigt.
    Och så var ni i Lysekil! Ni kan få kaffe här en annan gång!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilka underbra bilder från helgen ! Men idag har det varit grått och mulet .önskar dej en skön och mysig kväll goa vännen .Kramar Rita.

    SvaraRadera
  3. Ser nästan ut som sommar bilder ;))....härligt !!
    Vi har faktiskt släktingar i Lysekil ;))
    Ha en fin helg !
    Kramis bia

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika