lördag 24 oktober 2015

Normaltid...eller Vintertid...!!

Har ofta frågat mig, varför kan vi inte ha "vintertid" året om???
Det fungerade ju förr..ja det är väl så, att det var bättre förr..hihi

Fördelen med sommartiden var när jag jobbade natt..vips så försvann en timma, men det var inte lika kul, att jobba när det blev vintertid...tänk så lång just den timmen blev!

Så glöm inte att vrida tillbaka klockan i natt!!

Go kväll förresten, denna gråa, mulna och lite regniga dag!

I går förmiddag fikade jag med Josefine, på Lejas. Tackar igen för den...hade förmånen att bli bjuden!

Sen åkte jag i det ljuvliga vädret till Ann-Louise. Hon var i sin mammas hus och där skulle dom tillbringa helgen.
Hennes mamma gick bort för några veckor sedan, så hon var där och grejade lite.
Säger det...vilket ljuvligt litet hus...precis vid vattnet! Ett riktigt litet drömhus!!

När jag sedan kom hem, fick jag spelet...för då var min förhyrda p-plats upptagen! Efter hjälp från josefine och framförallt T...så fick jag tag på tjejen...och då visade det sig att hon bor i mitt hus.
Tyckte nämligen att jag kände igen både bilen och bilnr...

När hon kom och skulle ställa sig på sin plats...då var den upptagen av byggjobbare...hon fick inte tag på den som hade bilen, utan på ngn annan...vad säger då denne "någon"???
Jo "Du kan ställa dig på vilken ledig plats som helst"...men hade hon då svarat...dom är ju hyrda!!

Ja, men så gör vi jämt...jo jag Tackar...har märkt detta tidigare..har jagat jobbare...senast i torsdags!!
Därför stod hon på min plats.
Hon flyttade sig givetvis...och bad så mycket om ursäkt!

Vem jag skall prata med på måndag...?? Ja det kan ni ju gissa!!

I går kväll var jag sedan hemma hos T.

I morse efter frukost och lite städ...gick jag till Blomsterkroken....



 Jag tycker att det är så skönt ibland att bara vara...fika själv och läsa en god bok. Vilket var precis det jag gjorde idag!

När jag sedan kom hem, bakade jag lite.....

 Drömtårta.....
 Minisemlor.....
 Äppelpajer....

Så skönt när man har gjort det...så nu känner jag mig nöjd!

Mina vänner, jag önska er alla en fortsatt mysig kväll...och som sagt..glöm inte klockan!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Hej Annika! så mycket gott du bakat mums :) tur du fick tag på tjejen som tagit parkeringen..ja det var ju ett jäkla resonemang av byggaren..här har vi ibland samma problem o visst blir man arg grrr..Ha nu en fin kväll< kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej Annika :) vad mycket gott du har bakat. En semla hade inte suttit helt fel. Jag är ju en riktig semmelälskare. Här bakar de pistagesemlor som bara är såååå mmmmm :) Mysigt med alla fikor och alla trevliga människor du har omkring dig. Ha en bra vecka. Kramar Katarina :)

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt du har det ! Härliga bilder och massor av smarriga saker !!! Ha en skön söndagskväll vännen .Kramar Rita

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika