måndag 26 oktober 2015

Operation eller inte....!!!

Go kväll!!

Idag har varit en fin dag..solen har visat sig vilken den iof sig gjorde även i går, men oj som det blåste!

Jag bakade...

 Syltgrottor i går. Så nu känner jag att jag har fyllt frysen med lite kaffebröd!

Jag tvättade och Liselott var här på fika. Sedan på em, var T och jag återigen en sväng på Ikea.

I dag var det så dags för besöket hos läkare på ......
Det var ett besök för ställningstagande för ny höftled. Vilket jag inte känt mig redo för.
Besvären började i ljumsken och inte trodde jag att just höft bekymmer börjar så! Jag fick ju kortison i somras just i ljumsken och det hjälpte ingenting.

Läkaren jag träffade i dag undersökte mig, och hade givetvis även tittat på mina röntgenplåtar ( där artros syns)
Han tyckte absolut inte att jag skulle opereras. Dels för att kortisonet inte gjorde någonting, sen är han övertygad om att höftleden är inflammerad, och artrosen på det...gör att min värk skulle bli ännu värre!

Han kan alltså inte garantera att operationen går bra..utan snarare tvärt om. Sen skulle han aldrig komma på att sticka in en spruta i leden, för det är så lätt att få med en bakterie in..och då i en inflammerad led...

Men klart skulle jag bli akut sämre, så blir det operation...annars skall jag avvakta i 1 år. Jag Tackar så mycket för detta!!

Han tittade även på mina fingrar, och tyckte att det ser ut som om jag har reumatism (ledgångs). Artros har jag ju, men fingrarna är så svullna och börjar bli krokiga. Ja ja...någonting mer eller mindre..vad spelar det för roll...fniss
Får lära mig leva med även det..och göra det bästa av allt!!

Efter läkarbesöket hämtade jag Josefine, så åkte vi till Torp.

Hem med bilen, så gick jag ut på stan. Mötte upp Ann-Louise och så blev det Lejas...



Direkt därifrån och hem till Lisa. Men nu mina vänner har jag landat i soffan. Så jag önskar er alla, en fortsatt skön kväll!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Låter som härliga dagar ! Du är så duktig på att baka .Önskar dej en skön kväll vännen .Kramar Rita

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika