torsdag 29 oktober 2015

Att vara ödmjuk inför livet....!!!

I dag fick jag svar på mammografin som jag gjorde för 14 dagar sedan.
Allting var bra och det visa inga tecken på cancer. Är så glad och tacksam för det!

Samtidigt tänker jag alltid när jag är på bröstmottagningen och gör mammografi, att man vet ju aldrig, om dom hittar någonting!

Jag tar ingenting för givet, och jag är verkligen ödmjuk inför livet!! Kan säkert bero på att jag haft knölar i brösten och det har tagits prov på dessa.
Men tack och lov har resultaten alltid varit bra!
Kan säga att det gör så ont, när denna sprutspets skall in i "knölen". Har varit på väg att svimma mer än en gång!

Men som sagt, haft "turen" att det alltid varit bra!

Förresten God eftermiddag på er!!

I dag är det en vindstilla, kylig och mulen dag. Det är verkligen höst! Trädens löv visar verkligen upp sin färgprakt och det är så vackert!

I går var ju May-Britt här på fika, och jag fick den vackraste bukett...

 Hon vet att jag älskar gula rosor!!!
 Så jag säger Tack igen!!

Kvällen i går tillbringade jag hos T.

I dag har jag varit på Yerba....

 Måste bara säga det igen! Är en så otroligt mysig bok, så det är svårt att sluta läsa den....

Gick vägen om Willy´s och handlade lite, och jag blev så lycklig när jag hittade denna limpa...

 Älskar vörtbröd med russin, så nu är det väl snart dags att jag bakar mina egna!

I kväll skall jag hem till Pia en sväng, annars blir dagen lugn! Så jag önskar er alla, en fortsatt ljuvlig dag!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. Så skönt att höra att allting var bra ! Grattis :) Ååå vad smarrigt med gott julbröd .Önskar dej en skön och mysig kväll vännen .Kramar Rita

    SvaraRadera
  2. Skönt med bra besked! Och ja, man blir ödmjuk.
    See you tomorrow, honey! Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för titten Annika! Såå skönt att det inget var! Har själv op bort ofarliga T i brösten för många år sen..berodde på hormonbehandling jag hade fått! Så man ska verkligen vara ödmjuk.Ja far är nog väldigt glad att vi töser finns...Vilka fiina rosor Annika!/Kram o gokväll på dig🌹

    SvaraRadera
  4. Goda besked ;))....min väninna gick bort i sviterna av bröstcancer i lördags...hon har kämpat med den i 13 år !!...men till slut orkade inte kroppen mer...tyvärr gick hon aldrig och kollade brösten när hon fick kallelse...du förstår att hon måste ha ångrat sej...även om hon aldrig sa något om det...jag har alltid gått på kallelserna, skulle aldrig hoppa över dom...min mamma och två av mina mostrar har haft bröstcancer...
    Men nu önskar jag dej en trevlig och fridfull alla helgons helg ;))
    Kram

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika