söndag 1 november 2015

Cylinda....!!!!!

  
Nu måste jag klaga!! Är så jä....trött på den nya kyl/frys från Cylinda!!!
Sämsta tänkbara kyl/frys jag någonsin haft!!!

Vad hjälper reparatörer eller skrivna mail, när den är som den är!

Jag vet att det kanske är en bagatell för många, men det är det inte för mig. Jag har ju som jag tidigare skrivit fått slänga frukt, grönt och mejerivaror, och visst fick jag ersättning på 500 kronor, men jag vill gärna ha en kyl som fungerar!!!

Dom två lådorna längst ner i kylen kan jag inte använda! För där är det mellan -6c upp till -2c. Beroende på vilken temp jag sätter kylen på!

Har jag kylen på +8c vilket jag tycker är på tok för varmt!! Då har jag -2c i lådorna....+8c mitt i kylen och +12c högst upp!!!
Alltså en skillnad på +10c...vilket är helt normalt enligt Cylinda!!

Sänker jag temp till +5c...ja då kan ni ju tänka er, hur kallt det är längst ner...och hur varmt det är högst upp!!

Så nu är lådorna tomma...på två hyllor samsas mejerivaror och allting annat...och högst upp har jag frukt och grönsaker!!

Har pratat med sååå många andra om just kyl..ingen har någonsin hört talas om dessa skillnader på temp!!

Nu har jag klagat färdigt!!

Go kväll på er!!

Så vad har jag då hittat på sen sist jag skrev??

Jo jag har sprungit...och i fredags träffades Agneta och jag. Vi fikade på Blomsterkroken. Träffades 11.00 och vips var klockan efter 15.00...ännu en gång, helt otroligt så fort tiden går och så mycket vi har att ventilera!!
På kvällen var jag hemma hos T.

I går var jag hos Liselott på fika...


Efter det blev jag hämtad av T, så åkte vi till kyrkogården och han satte ljus på sin pappas och mormors grav. Därifrån hem till hans mor där vi fick middag! Även hans ena bror med fru var där. Hade en så trevlig eftermiddag, med som alltid så god mat!

I dag har M-L varit här på kaffe och sedan har T och jag gått promenad och även tagit en fika på EH.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika