onsdag 6 maj 2015

"Efterlysning"...Var är solen och värmen...???

God förmiddag på er!!

Är ett himla tjat om vädret..men nu Måste jag verkligen skriva om det..igen!!
Alltså jag undrar?? Var är solen och var är värmen???

Detta väder som har varit det sista..även om solen råkat visa sig, så är det ju så kallt!! I går var det +15c när jag gick ut på stan..hade jag för lite kläder på mej?? Japp!! Kunde vi sitta ute..?? Nej!! Jag hade behövt vinterjacka och vantar!!

Nu är jag så trött på detta, så sol och värme nu!! Ja Tack!

Vad har jag då gjort sedan sist jag bloggade?

Börjar med måndagen. (Tur att jag skriver dagbok, så jag vet vad jag gjorde)

Jo, startade måndagen med att tvätta.
Träffade sedan M-L så vi var på Espresso House..hem åt middag, så kom Liselott på fika. På kvällen var Lisa här.

Natten till i går sov jag så dåligt..kan det bero på att det var fullmåne?
Sedan träffade jag M-L på Lejas.

På eftermiddagen kom Lisbeth hit på fika....

 Som vanligt..bjöd jag på äppelpaj...
 Alltid mysigt att ses på en fika..och pratar..ja det gör vi! Mycket och länge!

I går kväll var jag hemma hos T..så vi såg några avsnitt av "Vikings". Det är en av de serier som jag verkligen gillar!

Måste bara visa..när jag rensade bland gamla kort i går, så hittade jag det här, som Josefine gjorde en gång i tiden..

 Är så gulligt och framför allt, texten!!

Då var det redan onsdag!!

Har haft en lugn morgon, och skall om en stund gå till Lejas, dit även Marianne kommer. Efter det skall jag hem till M-L..och efter det skall jag hämta Josefine så skall vi åka en sväng till Torp.

Ja mina vänner, där har ni mina senaste dagar i korthet!

Så nu önskar jag er alla, en fortsatt ljuvlig dag!!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



5 kommentarer:

  1. Mysigt att fika och träffa vänner och babbla och ha det gött .Ja i dag skiner solen hos mej ! Bara så gött .Önskar dej en fin och härlig dag vännen .Kram Rita

    SvaraRadera
  2. Jag har spått vädret för sommaren. Det kommer att vara så här hela tiden så vad vi kan konstatera är att hösten redan är här. I alla fall igår, det var så mörkt hela dagen så det var som i november. Och sommaren kommer att bli likadan, vi kommer inte att få någon sommar i år! Bara så att du vet......skojar, men ibland känns det så.
    Vilket gulligt kort du hittade!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilket go fika du bjuder på!!! När n fikar och har det gott tillsammans. Ja inte är fin vädret här heller...bara regn regn och kallt!?
    Ha en fin onsdag.
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  4. Gulligt skrivit av din dotter! Känner igen det där:) Jaa tack ska du ha Annika! JAG ska ju inte klaga nu i den värmen i Turkiet men det hade ju varit roligt om det fortsatt när man kom hem,men ICKE sa Nicke:) Kraam Gunilla ♥

    SvaraRadera
  5. Hej hej! ja du vart är värmen??? sköna Maj vart är du!!! har en äppelkaka i ugnen här just nu :) tycker alltid det går hem,skall ha min mormor på en bit mat i dag o då passar den bra till kaffet...Måste förresten tala om att du har en ny följare..min kompis Nettan talade om att hon läser Änglarna finns hon gillar dina citat och änglar förstås :)) men hon kommenterar inte hos varken mig eller dig) men det är alltid kul med nya läsare..Må så gott< kram kram Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika